|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

نظرات ابن‌تیمیه عامل ایجاد داعش است

سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴، ۰۵:۳۶ ب.ظ

http://s6.picofile.com/file/8234192642/1453196270.jpg

مفتی سابق مصر با بیان اینکه تفکرات «ابن تیمیه» بدعتی بی‌سابقه است، گفت: همین تفکرات عامل اصلی پیدایش داعش است.

«علی جمعه» گفت: عقیده ابن تیمیه به «توحید سه گانه» و اینکه توحید شامل توحید ربوبیت، توحید الهی و توحید عقیده است، بدین معناست که فردی ممکن است که مسلمان باشد ولی از نظر ابن تیمیه کافر است و همین مساله موجب پیدایش داعش شده است.

پایگاه «مصرس» به نقل از «علی جمعه» نوشت: ابن تیمیه بدعتی را ایجاد کرد که پیش از آن شاهد آن نبودیم؛ باور وی مبنی براینکه توحید مشتمل بر توحید ربوبیت، الهی و عقیده است، بدین معناست که شخصی که مسلمان است، از نظر ابن تیمیه کافر است و همین مساله علت اصلی پیدایش داعش است اما علما این اظهارات وی را رد کردند و وی در پاسخ تاکید کرد که چنین منظوری نداشته است.

جمعه در گفت‌و‌گو با «عمرو خلیل» مجری برنامه «والله اعلم» در شبکه «سی. بی. سی» تصریح کرد: تفاوت میان اشاعره و سلفیه در این است که اشاعره مسلمانان را تکفیر نمی‌کنند و آن‌ها خداوند متعال را جسم نمی‌بینند، این درحالیست که سلفی‌ها دراین مساله که خداوند شی است یا نه، شک و تردید دارند، آن‌ها معتقدند که خداوند سبحان وتعالی می‌نشیند و این باور آن‌ها درجمله «ثم استوى على العرش» قابل مشاهده است و این مساله، زمینه اختلاف میان سلفی و اشاعره در تجسم خداوند متعال است، اما آن‌ها در موارد دیگر با یکدیگر اتفاق نظر دارند.

گفتنی است، ابن تیمیه بنیانگذار عقاید انحرافی وهابیان است که سعودی‌ها او را «شیخ الاسلام» می‌نامند و محمد بن عبدالوهاب در قرن ۱۲ هجری، فرقه استعماری وهابیت را با استفاده از عقاید تکفیری وی ابداع کرد.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران