|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

اهل بیت از خود دفاع می کنند

سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ب.ظ

در یکی از سایت‌های قرآنی و مذهبی کشور عربستان سعودی, یکی از آیات قرآن به همراه تفسیر آن قرار داده شده است. در تفسیر این آیه آمده است که خیرالبریة از قول رسول الله (صلی الله علیه و آله)، امام علی (علیه السلام) و شیعیان و پیروان او هستند.

در این آیه که در سایت وزارت تبلیغات اسلامی کشور عربستان گذاشته شده است، خیرالبریة از قول رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) امام علی (علیه السلام) و شیعیان آن بزرگوار بیان شده است. خیرالبریة به معنای بهترین اهل عالم است.

در صفحه‌ پیشروی شما آمده است: که "ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات" کسانی هستند که به خداوند متعال ایمان داشته و حضرت محمد را رسول و فرستاده‌ی او  می‌دانند. خداوند باری تعالی را عبادت می‌کنند و در دینداری خود مخلص بوده و اخلاص دارند. کسانی که نماز را بپا می‌دارند و زکات می‌دهند. و خداوند سبحان را در آنچه که امر و نهی کرده اطاعت می‌کنند.
در آیه 7 سوره بینه آمده است افرادی که این کارها را انجام دهند آنها خیرالبریة هستند. در ادامه ابن حمید از قول عیسی ابن فرقد از قول ابی‌الجارود و او هم از قول محمد‌ بن علی می‌گوید که پیامبر اسلام فرمودند: «"اولئک هم خیر البریة" تو (علی) هستی و شیعیان و پیروانت».
با وارد نمودن نام سوره و شماره آیه در اینجا می توانید تفسیر مذکور را در انتهای صفحه جستجو شده مشاهده نمایید. البته ناگفته نماند که در پاورقی آیه این صفحه به رد حدیث پرداخته و خبر را کذب و جعلی دانسته؛ که با مراجعه به اصل کتاب تفسیر طبری خواهید دید که اینچنین پاورقی در کتاب وجود ندارد  و این پانویس به مطلب اضافه شده است.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران