|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

آیا ظهور نزدیک است؟

پنجشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۲:۱۰ ق.ظ
http://s6.picofile.com/file/8187242818/29155_891.jpg

بررسی روایتی درخصوص نزدیکی ظهور/شاه سعودی با  25حکم، ترکیب حاکمیتی را تغییر داد/زلزلۀ سیاسی در 3 ماهگی حاکمیت جدید آل سعود/کودتای سوم در راه است/آمریکا به دنبال کودتای پی‌در‌پی/امام صادق (علیه السلام): «اختلاف بر سر حکومت» و «کوتاه شدن دورۀ حکومتها» پس از «مرگ ملک عبدالله»، نشانۀ نزدیکی ظهور + گزارش
شاه عربستان بامداد چهارشنبه در اقدامی غیرمنتظره ترکیب حاکمیت این کشور را تغییر داد و ولی‌عهد، جانشین ولی‌عهد، وزیر خارجه و شماری از وزرا و مقامات کابینه را تغییر داد. در اولین دستور، حکومت «مقرن» در جایگاه ولی عهدی، یکسال پس از انتصاب، و در 3 ماهگی شاه جدید عربستان پایان پذیرفت.

به گزارش واحد پژوهشی بیان معنوی، در حدیث معتبر و صحیح السندی از امام صادق (علیه السلام) در صفحۀ 447 کتاب غیبت نعمانی(+)، «موت ملک عبدالله» و «اختلافات شدید حکومتی پس از مرگ او بر سر قدرت» و «کوتاهی دورۀ حکومت حاکمان بعدی او» نشانۀ نزدیکی ظهور دانسته شده (متن و بررسی روایت: اینجا). پس از مرگ اعلام رسمی «ملک عبدالله»، مجدداً توجه ها به این روایت جلب شد. اما در این روایت غیر از اشاره به نام «عبدالله» به دو ویژگی دیگر نیز اشاره شده است: «اختلاف شدید پس از قدرت» و «کوتاهی دورۀ پادشاهان بعدی». هرچه می گذرد، تکلیف این دو ویژگی بیشتر مشخص می شود:

  •  فارس(+و+) در 9 اردیبهشت 94 نوشت: «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی بامداد امروز چهارشنبه با صدور احکام حکومتی جدید، دست به تغییرات گسترده در ترکیب حاکمیت این کشور زد.  سلمان ابتدا در حکمی «مقرن بن عبدالعزیز»-برادر خود- را از ولی‌عهدی و نائب‌رئیسی شورای وزیران(کابینه) کنار گذاشت و «محمد بن نایف»-برادر زاده اش- را به عنوان ولی‌عهد جدید معرفی کرد. پادشاه عربستان در حکمی دیگر، «محمد بن سلمان» پسر جوان خود را که وزیر دفاع و فرمانده عملیات عربستان علیه یمن است، به عنوان «جانشین ولی‌عهد» معرفی کرد تا پیش‌بینی‌ها مبنی بر احتمال کودتای داخلی «محمد بن سلمان» برای قبضه قدرت، تحقق یابد. همچنین با دستور پادشاه عربستان، «سعود الفیصل» که به مدت 40 سال وزیر خارجه این کشور بود و 24 مقام عالیرتبه دیگر از مقام خود کنار گذاشته شدند.
  • ایرنا نیز در 12اردیبهشت نوشت: ملک سلمان در ادامه کودتای خود علیه عبدالله بن عبدالعزیز شاه سابق ومتوفی که قبل از دفن جنازه او شروع شد، اکنون فرزند خام و بی تجربه خود را در جایگاه سوم ساختار حکومتی عربستان نشانده است. ناظران معتقدند، تردیدی وجود ندارد ملک سلمان درحال سناریوسازی است تا فرزندش «محمد» را به قهرمانی تبدیل کند که بتواند در آینده ولی عهد و سپس شاه شود...همه منتظر هستند که ملک سلمان در چارچوب عزل و نصب های جدید متعب بن عبدالله وزیر گارد ملی را برکنار کند اما ناظران معتقدند که پادشاه سعودی در این مرحله متوقف نخواهد شد و قربانی اصلی کودتای سوم محمد بن نایف است. سایمون هندرسون-تحلیلگر مطرح آمریکایی و مدیر برنامه‌های خلیج فارس در اندیشکده واشنگتن- می گوید که واشنگتن به «محمد بن نایف» ولی عهد جدید به عنوان پادشاه آینده عربستان نگاه می کند اما ارتقای شتابان و غیرطبیعی جایگاه «محمد بن سلمان» در ماه های اخیر تا جانشینی ولی عهد حکایت از سناریویی دیگر دارد. سئوال اساسی اکنون این است، کودتای سوم ملک سلمان چه زمانی رخ خواهد داد و چه کسانی قربانی است و چه کسی به تخت پادشاهی نزدیک تر می شود؟ شاید برای پاسخ دادن به این سئوال نباید منتظر زمان زیادی ماند، زیرا ملک سلمان تنها منتظر فروکش کردن تبعات پس لرزه های زلزله سیاسی دوم است تا فصل آخر سناریوی کودتای سفید را اجرا کند.
  • نسیم در 14اردیبهشت: در آینده نزدیک نیز کودتای سومی در راه است که آخرین نسل محمد بن نایف و محمد بن سلمان را نابود می‌کند و افرادی از جنس و سنخ عادل الجبیر وارد کار می‌شوند/..آمریکا به دنبال کودتای پی‌در‌پی برای رهایی از آل سعود است.

با مرور اخبار مربوط به «مرگ ملک عبدالله» و دقت در اخبار و حوادث پس از آن باید دید نشانه های ذکر شده در روایت امام صادق (علیه السلام) چقدر با وضع کنونی عربستان تطابق دارد. در ادامه حوادث عربستان و تحلیلهای پیرامونی آن از «پیش از مرگ ملک عبدالله» تا «روزهای بعد از کودتای دوم ملک سلمان» را به گزارش رسانه ها و کارشناسان مختلف می‌خوانید:

1) پیشبینی اختلافات شدید بر سر قدرت، پس از «عبدالله» (1391, 1392, 1393)

2) مرگ «عبدالله»-بهمن 93

3) آغاز اختلافات بلافاصله پس از ملک عبدالله

4) سه ماه پس از مرگ "عبدالله"| زلزلۀ سیاسی/تغییر ترکیب قدرت-اردیبهشت94

5) پیش بینی کودتای سوم و دور سوم تغییرات توسط رسانه ها و کارشناسان(به روز می شود)


اخبار مرتبط:

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران