|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

نرم افزار تحریف شده قرآنی توسط اپل و آمازون

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۲:۵۱ ق.ظ

خبری مبنی بر آنکه یک نرم ‌افزار تحریف شده قرآنی
که شامل متن عربی و ترجمه انگلیسی می باشد،
  در بازار محصولات دیجیتالی منتشر شده 
 اپلیکیشن های فارسی در میان ایرانیان جایگاه ویژه ای دارد، اما بر این برنامه ها نیز به مانند دیگر اپلیکیشن ها نظارتی وجود ندارد و محتوای آن ها مورد بررسی دقیق قرار نمی گیرد. همین امر موجب شده بعضاً نرم افزار هایی خلاف واقع ساخته شده و با در اختیار کاربران قرار گرفتن به تحریفات گسترده دست بزند.

در این باره می توان به خبری که پایگاه اطلاع رسانی "hopeitw"  درباره تحریف متن نرم افزاری قرآن افشاء کرد، اشاره داشت.

خبری مبنی بر آنکه یک نرم ‌افزار تحریف شده قرآنی که شامل متن عربی و ترجمه انگلیسی می باشد، در بازار محصولات دیجیتالی منتشر شده که قابل خرید از فروشگاه آمازون (Amazon)و قابل دانلود از بخش آی تیونز پایگاه اینترنتی شرکت اپل است. بر اساس اطلاعات منتشرشده متن عربی این نرم‌ افزار قابل نصب بر تمامی گوشی های هوشمند می‌باشد.
متاسفانه ایجاد بستر کاملاً آزاد و ساخت انواع اپلیکیشن‌ها توسط افراد مختلف و یا شرکت های گوناگون و قرار دادن آن ها در فضای سایبرموجب شده تا هرگونه نرم افزاری بدون کوچک ترین نظارتی در اختیار کاربران  قرار گیرد. 
در میان برنامه های فارسی نیز، بدون شک این مسئله وجود دارد و اگر تا کنون به هیچ یک از آن ها اشاره نشده است دلیل بر آن است که
هیچ سازمان مشخصی برای نظارت بر محتوای این اپلیکیشن ها وجود نداشته و در واقع این حوزه بدون متولی است.
برای نمونه در حوزه اپلیکیشن های کتاب، قرآن، مفاتیح، رسالات مراجع و دیگر نرم افزارهایی از این دست که کنترل و ارزیابی بر آن ها صورت
نمی گیرد، احتمال تحریف وجود دارد. در این میان برخی از مراکز رسمی خود با ساخت اپلیکیشن های صحیح و معتبر بخشی از نیاز کاربران ایرانی را برطرف کرده اند. 
 
خواهران وبرادران گرامی برای نصب برنامه های قرآنی ودعا و...حتما به سایت های معتبر مراجعه فرمایید.
متاسفانه اپلیکیشن های فراوانی در حوزه سبک زندگی لیبرالیستی برای گوشی های هوشمند ارائه شده است که متاسفانه هر یک از آن ها اثرات سوء و منفی بر کاربران در پی خواهد داشت. 
 
لطفا باز نشر کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران