|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

چرا حضرت علی همواره از عمر تعریف و تمجید می کرد؟

پنجشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۲، ۰۸:۳۰ ب.ظ

درنهج البلاغه فیض خطبه 219 ص721آمده است

توضیح : چگونه با کدام عقل و منطق می توانیم باور کنیم که عمر فاطمه(علیها السلام )را به شهادت رسانده آنگاه حضرت علی (علیه السلام) از قاتل همسر خود فاطمه (علیها السلام ) جلوی مردم تعریف و تمجید بکند .

اولاً: آن چه که به حضرت علی (علیه السلام) نسبت می دهند که در در خطبه 228 نهج البلاغه از عمر تعریف کرده درست نیست و نامی از عمر در خطبه نیست ، بلکه صبحی صالح ، از علمای اهل سنت می گوید مراد یکی از اصحاب حضرت علی (علیه السلام) است .

نهج البلاغه ، صبحی صالح ، خطبه 228 ، ص 350 .

ثانیا ً: علی (علیه السلام) در خطبه سوم نهج البلاغه، عمر را مجموعه اى از خشونت، سختگیرى، اشتباه و پوزش طلبى می داند

و میگوید: سوگند به خدا مردم در حکومت دومى، در ناراحتى و رنج مهمّى گرفتار آمده بودند، و دچار دو رویى ها و اعتراض ها شدند،و من در این مدت طولانى محنت زا، و عذاب آور، چاره اى جز شکیبایى نداشتم.

ثالثاً : بنا به نقل صحیح مسلم نظر امام علی (علیه السلام) در باره ابوبکر و عمر این بود که آنان دروغگو ، گناه کار، حیله گر و خیانت کار بودند .

صحیح مسلم : 5 / 152 ، ح4468.
  • حیـدر کـرار

تعریف و تمجید از عمر

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران