|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

ویژگی های مشابه بین وهابیت و یهود

چهارشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۳:۳۹ ب.ظ

دوستان عزیز. در این مقاله قصد داریم در مقام قیاس بعضی از وجوه مشابه بین وهابیه سلفیه و یهود را با تکیه بر مؤلفات ابن تیمیه البحرانی ارائه دهیم.

1- ابن تیمیه شیخ سلفیه، گفته در زمان رسول الله (صلی الله علیه وآله) خاخام های یهودی نزد وی آمدند و مسأله تجسیم خداوند را به ایشان عرضه داشتند و پیامبر درستی سخنان آنها را تصدیق نمود! و این یکی از موارد مشابه بین یهود و وهابیت تجسیم خداوند تعالی است! 

2- تورات نزد ابن تیمیه صحیح است و برای (مسلمانان) حجت می باشد به جز این عبارت که "عزیر پسر خداست"، یهودیان نیز به صحّت تورات اعتقاد دارند و اینکه آن حجت برای تمام مردم است!

3- ابن تیمیه با شجاعت تمام از یهود دفاع می کند و می گوید: "همه یهودیان معتقد نیستند که عزیر پسر خداست! » او با جدیت تمام تلاش کرد که اثبات کند که جنس بازی اشکال ندارد! و لذا بر قوم یهود واجب است که سپاسگزار ابن تیمیه باشند! چرا که آنان وارثان اویند!

4- درنزد ابن تیمیه یهودیان اصلا اهل دروغ و تحریف نیستند، زیرا اگر چنین بود رسول الله (صلی الله علیه وآله) آنان را انکار می کرد! پس تمام سخنان بزرگانشان درست است جزء فنحاص بن عازورا یا دیگران فقط...

5- آنچه در قرآن و احادیث آمده -بر حسب اعتقاد وهابیت- موافق و مطابق تورات است! روشن است که ابن تیمیه در عبارت «موافق و مطابق» اغراق نموده و انسان باهوش معنی آن را می فهمد.

6- آنها به عقیده یهود در تجسیم خداوند معتقدند و معتقدند این به توافق بین سخنان دو پیامبر الهی (موسی و محمد (صلی الله علیه وآله)) و دو کتاب آسمانی (قرآن و تورات) دلالت دارد، و اگر غیر از این بود بین رسالت دو پیامبر انقطاع و گسیختگی به وجود می آمد...

7- یهود و وهابیان هر دو معتقدند که پیامبران نیز مجسمه بوده اند!

8- وهابیت، یهود را در تحریف تورات تبرئه می کنند به این دلیل که امت یهود با این کثرت و عظمت که در مشرق و مغرب زمین منتشرند،

چه غرضی دارند که دروغ بگویند، و این دروغ آشکار وهابیت در تعظیم یهود است که از نادرستی سخنان آنان حکایت دارد! برای درک بیشتر این مطلب قسمتی از کتاب ((درء تعارض العقل و النقل)) تألیف ابن تیمیه ص88 ، را در ذیل می آوریم:

"معلوم است که همه یهودیان معتقد نیستند که عزیر پسر خداست و این سخن را فقط یک طایفه از آنان گفته اند کسانی مثل فنحاص بن عازورا و ... و به طور کلّی معتقدان به آن عده کمی هستند.

امّا صفاتی از خدا در تورات آمده که مخالفان آنها را تشبیه و تجسیم می دانند،

بلکه اینطور نیست؛ چرا که آن صفات در اثبات مکان برای خدا و تکلّم او با صدای خودش است و اینکه خدا آدم را به صورت خود خلق نمود و امثال این امور، اگر چیزهایی که یهود می گویند دروغ باشد مسلماً پیامبر آنها را انکار می کرد و مسأله آن را بیان می نمود!

و از طرف دیگر بیان قرآن موافق چیزی است که در تورات آمده است! قبلاً هم گفتیم که همه اینها ضرورتاً به پیروی موسی از محمد و محمد (صلی الله علیه وآله) از اهل کتاب منجر نمی شود و این بر صدق قول دو پیامبر و دو کتاب عظیم آنان دلالت دارد!"

منبع: شبکه انصار

ترجمه: سلام شیعه

  • حیـدر کـرار

یهود

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران