|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

مرگ به سبب طاعون، شهادت است

پنجشنبه, ۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۳ ق.ظ

مفتی عربستان: مرگ به سبب طاعون، شهادت است

شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی کشور عربستان سعودی بر حرام بودن سفر به کشورهایی که در آن انفولانزای خوکی شایع شده است تاکید کرد. زیرا این مساله مخالف شرع است که یک انسان خود را در معرض هلاکت قرار دهد.

به گزارش پرس.تی.وی - بیروت و به نقل از گزارشات رسانه‌ای عربستان، آل شیخ گفت: «رسول‌الله (ٌصلی الله علیه و آله) به ما نصیحت کردند که به سرزمینی که در آن طاعون آمده است مسافرت نکنیم و اگر مسافرت کردیم و گرفتار آن مرض شدیم از آنجا خارج نشویم، زیرا مرگی که از طاعون موجب شود شهادت است».

وی افزود:‌«اگر متوجه شدیم که در کشوری بیماری انفولانزای خوکی مشاهده شده است سفر کردن به آن حرام است. زیرا ما خود را با این کار در معرض هلاکت قرار می‌دهیم».

وی در یک محاضره با عنوان حکم سیاحت در اسلام و بیان اداب و شروط آن در مسجد امام ترکی بن عبدالله گفت: «نتیجه ی این نوع بیماری‌ها گناهان و معصیت‌ها و اصرار در انجام مکروهات است». وی همچنین از مسلمانان به سبب فراموشی دین خود و نادیده گرفتن اخلاق و غرق شدن در شهوات انتقاد کرد.

در گزارشی که روزنامه‌ی الحیاة آن را منتشر کرده است آل شیخ در سخنان روز دوشنبه‌ی خود تصریح کرده است که تعلل بعضی از مردان در زدن و ضرب و شتم زن‌ها و بچه‌هایشان باعث جهل و حماقت و وارد شدن شر در نفس‌های آنها شده است. وی تاکید کرد که خشونت‌های خانوادگی باعث خشونت، فساد و ارتکاب به جرائم می‌شود.

این در حالیست که کشور عربستان روز دوشنبه اعلام کرد که سه نفر دیگر که به انفولانزای خوکی مبتلا شده‌اند در این کشور شناسایی شده‌اند. بدین ترتیب تعداد افرادی که در عربستان به این ویروس مبتلا شد‌ه اند به 14 نفر می‌رسد.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران