|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید
سالگرد شهادت شیخ هشام صیمری بدست وهابیت

سالگرد شهادت شیخ هشام صیمری بدست وهابیت

جمعه, ۷ تیر ۱۳۹۲، ۰۴:۱۰ ب.ظ

شیخ هشام صیمری شامگاه سوم تیرماه 1386 در خانه اش واقع در یکی از فقیرنشین ترین مناطق اهواز بنام کوی رزمندگان و بدستترور دو مرد مسلح ترور شد.

هشام صیـمری در سال 1340 در کویت متولد شد (در خانواده ای ایرانی) و دوران دبیرستان و دانشگاه را نیز در همین کشـور طی کرد. وی لیسانس علوم سیاسی را از دانشگاه کویت گرفت و بعد از آن فعالیتهای سیاسی خود را بر ضد دولت کویت شروع کرد تا آنکه در سال 1369 شمسی توسط اطلاعات کویت دستگیر و در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر حکم به 15 سال زندان تقلیل یافت. همزمان با حمله عراق به کویت وی موفق به فرار از زندان شد و بلافاصله به ایران مهاجرت کرد و در قم ساکن شد و به تحصیـل در حوزه علمیه قم پرداخت. وی بعد از مدتی به اهواز آمد و در محله شلنـگ آباد اهواز (کوی علوی) ساکن و تبلیغ و نشر شعائر دیـنی مشغول شد. از جمله فعالیتهای شیـخ شهیـد میتوان به احداث 3 مسجد، راه اندازی دو مرکز فرهنگی و احداث 3 کتابـخانه در محـله های فقیـر نشین اهـواز بخصـوص کوی علـوی اشـاره کرد. نقـل است که در هنـگام راه اندازی یکی از مراکز فرهنگی برای تامیـن هزیـنه های مربوطه مجبور شد که کلیه لوازم زندگی خود را بفروشد.

نقل است که گاهی جلساتی در مورد مناطق محروم در استانداری برگزار میشد که ایشان علیرغم دعوتهای بسیار هیچوقت در این جلسات شرکت نکردند و درباره عدم پذیرش خود اشاره به این روایت می کردند: هرگاه دیدید علما بر در خانه ملوک میروند بگویند بد علمایی هستند و بد ملوکی و اگر دیدید ملوکان بر در خانه علما می روند بگویند خوب علمایی هستند و خوب ملوکی.

اصلی ترین دلیل شهادت ایشان، مقاومت شدید ایشان در مقابل سرمایه گذاری وسیع وهابیون در شهر اهواز و بخصوص مناطق فقیرنشین از جمله شلنگ آباد می باشد. ایشان از حدود دو سال پیش و پس از نقش فعالش در مهار ناآرامی های شهر اهواز (که وهابیون نقش فعالی در تحریک مردم ایفا کردند) همواره در معرض خطر قرار داشت و بارها تهدید به مرگ شده بود و وهابیون با شایعه سازی های بسیار زیاد سعی داشتند که ایشان را " مخبر" و "جاسوس" جلوه دهند در صورتی که بهتر است بدانید شیخ هشام تا پارسال خانه ای از خود نداشت و همین سال قبل موفق شد از اجاره نشینی خلاص شود و خانه ای در کوی رزمندگان (یکی از فقیرنشین ترین نقاط اهواز) برای خود دست و پا کند. و آیا کسی که "مخبر" و "جاسوس" است نباید وضع مالی اش آنقدر خوب باشد که حداقل بتواند خانه ای از خود داشته باشد؟

به هرحال این عالم و سخنور شیعه که تلاش زیادی در بیان حقیقت و روشنگری ذهن جوانان منطقه نسبت به فرقه ضاله وهابیت داشت براحتی آب خوردن ترور شد تا آفرین دیگری بگویم به مسئولان امنیتی کشور....

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران