|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

تازه‌ترین خبرها از سرنوشت شیخ زکزاکی

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۵۱ ق.ظ

http://s7.picofile.com/file/8239562926/AndroidOnlineNewsImage.jpg

یک فعال در جنبش اسلامی نیجریه از شرایط سخت و بسیار بدی خبر داد که رهبر شیعیان نیجریه در آن به سر می‌برد.
دوازدهم و سیزدهم دسامبر 2015 میلادی بودکه ارتش نیجریه در یک جنایت هولناک، حمله سازمان‌یافته و برنامه‌ریزی شده‌ای را علیه شیعیان مظلوم نیجریه انجام داد که به شهادت بیش از هزار شهروند بیگناه در شهر زاریا منجر شد، نیروهای ارتش نیجریه در این جنایت، برخی از شیعیان را در حالی که زنده بودند، آتش زدند. آنها به زنان هم حمله کردند و با سرنیزه سلاح‌هایشان، مورد ضرب و شتم قرار دادند، این‌ها بخش‌هایی از روایت«هارون البناوی» از فعالان جنبش اسلامی نیجریه در گفت‌وگو با تسنیم از جنایت هولناکی است که حدود دو ماه پیش در نیجریه رخ داد که بیشتر یک جنایت جنگی بود.
البناوی شخصیت‌های بلندپایه نیجریه‌ای را به دست داشتن در این جنایت متهم کرد و گفت آنچه در زاریا رخ داد،بدون شک یک جنایت جنگی بود و ما خواهان اجرای عدالت در این زمینه هستیم.
وی افزود به نظر می‌رسد دولت نیجریه قصد اجرای عدالت را درباره جنایت وحشیانه در زاریا ندارد، این در حالی است که منابع موثق تاکید کرده اند که شخصیت‌های بلندپایه‌ای در این جنایت دست داشته‌اند.
عضو جنبش اسلامی نیجریه تاکید کرد دولت نیجریه تا کنون از تحویل پیکرهای شهدای جنایت زاریا به خانواده‌هایشان طفره رفته است تا آنها عزیزانشان را بر اساس احکام اسلامی دفن کنند.
وی تصریح کرد شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه هم همچنان در شرایط بسیار بدی در زندان دولت مستبد و سرکوبگر نیجریه زندانی هستند که نقض آشکار حقوق بشر به شمار می‌رود، نظامیان ارتش نیجریه شش بار به وی تیراندازی کرده بودند و همسرش هم هدف اصابت دو گلوله قرار گرفته بود و هر دوی آنها در شرایط بسیار بدی به سر می‌برند.
البناوی افزود دولت نیجریه به وکلای و نزدیکان شیخ زکزاکی و همسرش اجازه ملاقات با آنها را نمی‌‌دهد.
به گفته وی، گزارش‌ها نشان می‌دهد که نظامیان ارتش نیجریه، سه فرزند شیخ زکزاکی را در مقابل دیدگانش به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران