|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

سؤالات رایج درباره بلواستک

پنجشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۴، ۰۷:۰۷ ق.ظ

با نرم افزار BlueStacks می توانید بازی های اندرویدی را در ویندوز اجرا و بازی کنید. بسیاری از بازی های زیبای اندرویدی، نسخه ای برای ویندوز ندارند. اما با کمک BlueStacks می توانید لذت بازی های اندرویدی را در کامپیوتر تجربه کنید.

این نرم افزار حتی حافظه مجازی برای ذخیره پروفایل و تنظیمات بازی ها و برنامه های اندرویدی در ویندوز نیز دارد. تنها مشکل اجرای بازی ها و نرم افزار های اندرویدی در کامپیوتر، این است که دیگر از رابط لمسی خبری نیست و باید همه کارها را با ماوس و کیبورد انجام دهید.

نرم افزار BlueStacks واقعا چه کاری انجام میدهد؟

کار اصلی این نرم افزار، شبیه سازی سیستم عامل اندروید است. در واقع با این نرم افزار شما یک موبایل مجازی اندرویدی در ویندوز خود خواهید داشت.

سیستم مورد نیاز:

– نصب روی تمامی ویندوز های XP سرویس پک ۳ به بالا (البته برای xp سرویس پک دو هم توضیحات خاصی داره که بتونید روش نصب کنید ولی به هیچ عنوان توصیه نمیشه)

– نصب روی تمامی ویندوزهای ویستا، ۷، ۸ و ۸٫۱

– رم سیستم باید حتما ۲ گیگ به بالا باشد

– احتیاج به فضایی روی هارد دیسک ۹ گیگ به بالا (اگه درایو c شما ۹ گیگ نداره بهتره نرم افزار روی سایر درایو ها نصب بشه)

– آخرین نسخه کارت گرافیک سیستم باید نصب باشه (حتما آپدیتش کنید، در غیر اینصورت هنگام نصب خود نرم افزار روی downlodnig گیر می کنه و حدود ۱ ساعتی باید منتظر بمونید و چون خود نرم افزار دانلودش می کنه احتمال ناسازگاری با ویندوز شما و درست کار نکردن نرم افزار خواهد بود)

امکان عدم نصب برخی از اپلیکیشن ها:

نرم افزار BlueStacks هم مثل سایر نرم افزارهایی که یک سیستم عامل را شبیه سازی میکنند دارای محدودیت هایی است. مثلا برخی از پردازنده (CPU) ها را پشتیبانی نمی کند و ممکن است روی برخی از کامپیوتر ها نصب نشود.

همچنین امکان نصب برخی از بازی ها و نرم افزارهای اندروید که حتما نیاز به پردازنده ARM دارند وجود ندارد.

دانلود:

به سایت www.bluestacks.com بروید و نرم‌افزار آن را دانلود کنید. نرم‌افزار بلواستکس نسخه‌های مختلفی برای ویندوز XP، ویندوز ویستا، ویندوز ۷ و ویندوز ۸ دارد. نسخه‌ی متناسب با سیستم عامل خودتان را دانلود و نصب کنید.

برای نصب نرم افزار اولی باید شما نرم افزار رو نصب کنید برای نصب روی اجرای نرم افزار های اندروید در کامپیوتر با BlueStacks AppPlayer کلیک کرده، نرم افزار را دانلود (نسخه آفلاین رو دانلود کنید) و از حالت فشرده خارج نمایید، اکنون باید با اجرای فایل Setup شروع به نصب نرم افزار کنید.

*** میتوانید نسخه روت شده بلواستکس را از اینجا نیز دانلود کنید.

نکته مهم: نصب نرم افزار ممکن است حدود ۲۰ دقیقه طول بکشد. بنابر این صبور باشید تا نصب به پایان برسد.

سؤالات رایج:

چرا دکمه های برگشت و بستن و… از پایین صفحه Bluestaks من حذف شده:

معمولا بلواستکس روی ویندوز های xp همواره دارای گیر و گرفت های زیادی هستش ، اصلا پیشنهاد نمیشه روی ویندوز xp نصب بشه خصوصا xp سرویس پک ۲، اگر در هر ویندوزی این مشکل را داشتید اول باید بدانید کارت گرافیک شما باید آپدیت باشه، گرافیکتون کمتر از ۱ گیگ نباشه، رم هم حتما بالای ۲ گیگ باشه، روی نسخه های سیستم های ضعیف تر از این نصب نکنید که با شکست مواجه میشید، اگر همه کاری کردید، سیستمتون قوی هم هستش ولی بازم دکمه ها نمیاد: زبان کیبورد بلواستکس رو از فارسی به انگلیسی برگردونید مشکل حل میشه و دکمه های مذکور دوباره نمایان میشن! و در صورتی که جواب نگرفتید یکبار بلواستکس رو ریستارت کنید اگه بازم نیومد حذف و نصبش کنید و اگر بازم نیومد نسخه های قدیمی تر رو نصب کنید.

چرا بلواستکس من روی Instaling گیر میکنه و وارد نمیشه:

بنده توی سایتشون که بررسی کردم و تمام چیزایی که گفتن باعث این مشکل میشه خلاصه وار شرح میدم:

۱- مشکلات ویندوز: معمولا در ویندوز های قدیمی این مشکل بوجود می آید.

۲- گیر دادن انتی ویروس، آنتی ویروس رو کلا غیر فعال کنید احتمالا مشکل از آنتی ویروس هم باشه در ضمن  با بیت دیفندر کلا مشکل داره

۳- تعدد نصب و حذف بلواستکس: اگه دو یا سه بار بلو استکس را حذف و نصبب کرده اید با این مشکل مواجه می شوید، چاره کار اینه با نرم افزار مخصوص حذف کامل نرم افزار ها بلو استکس را حذف کنید و بعد از ریستارت دوباره نصب کنید اگه بازم مشکل بود باید ویندزو عوض کنید.

۴- ضعیف بودن سخت افزار های سیستم: باید از حداقل هایی که بالا عرض کردیم سیستم شما برخوردار باشه

۵- سر اخر اگه بعد از مدتی با این مشکل مواجه شدید یکبار بلواستکس رو ریستارت کنید احتمالا حل بشه

BlueStacks و سرعت بالا آمدن ویندوز:

معمولا بعد از نصب نرم افزار خیلی از کاربران از سرعت بالا آمدن ویندزو خود شکایت دارند برای حل این مشکل برای کاربران ویندوز ۸ در سرچ ویندوز این گزینه تایپ شود msconfig.exe و برای کاربران ویندوز ۷ و xp در run ویندوز این گزینه تایپ شود msconfig سپس روی اینتر کیبورد کلیک کنید. اکنون به سربرگ Start up بروید کاربران ویندوز ۸ بعد از رفتن به این سربرگ باید روی open task manager کلیک کنند، حالا هر چی مربوط به blustaks می باشد را diasble کنید مشکل حل خواهد شد.

برای اینکه دفتر تلفنم (روی گوشی ساده خود) رو با نرم افزار سینک کنم باید چیکار کنم؟

دو راه خواهید داشت:

۱ – ۱ – اضافه کردن دوستانتان به دفترچه تلفن Blustakcs برای این کار به Bluestaks Seeting مراجعه کنید و سپس روی Manage Contacts کلیک کنید و هر شماره دوست دشاتید با مشخصات کامل وارد کنید.

۲- ۱ – با خود نرم افزار وایبر و زدن آیکون add می توانید با ورد کردن شماره افراد انها ره به وایبر خودتان اضافه کنید.

نمی توام کسی را به وایبر نصب شده روی Bluestaks اضافه کنم؟

معمولا این مشکل در روز اول نصب پیش می آید شما لطفا ۲۴ تا ۴۸ ساعت صبر کنید و بعد از آن bluestaks خودتان را ریست کنید، تا تمامی دفتر تلفن شما سینک شود و بتوانید افراد جدید را اضافه کنید.

چرا کد وایبر برام ارسال نمیشه؟

سؤالی که خیلی از دوستان می پرسند این چند روزه توی نظرات همین سوال هستش دوستان شما دقت کنید آموزش دوم شماره ۸ کامل شرح دایدم حالا بعضی از دوستان می گویند که اصلا گزینه تلفن نداره شما ۴-۵ بار درخواست کد بدیدی نیومد خودش به گزینه تلفن تغییر نام پیدا میکنه اگه بازم اینم نشد یه نوشته کوچک در سمت پایین گوشه سمت چپ هستش روی اون کلیک کنید تا به سایت وایبر هدایت شید اون هم دو بار باید زبان و تلفن رو تایید کنید اپراتور وایبر باهاتون تماس میگیره.

چرا بعد از نصب وایبر می نویسه برنامه متوقف شده است؟

در ۶۸%اجرای اولیه پیغام”sorry viber stoped”متاسفانه وایبر متوقف شده…..؟ رو تو Bluestacks اعلام میکنه. شاید روش های زیر کارساز باشد:  ورژن viber2.2 اندروید را از یک سایت معتبر دانلود و نصب کنید و اجرا کنید به احتمال ۹۸% جواب میده. و بعد وژن viber5.1 اندروید رو دانلود و نصب کنید بدون این که ورژن ۲٫۲ رو حذف کنید. این طوری خودش ورژن ۵ رو جا گذاری و upgrade میکنه. و بدون مشکل باز میشه. چنانچه باز هم مشکل حل نشد راه کاری نیست مگر اینکه بلو رو حذف و نصب دوباره کنید.

چرا وقتی روی آیکون نرم افزارها مثلا وایبر در صفحه اصلی بلواستکس کلیک میکنم ارور market not found. search web for installation reciper? می دهد؟ این چند مدت که آموزش رو گذاشتیم سؤالات تکراری زیاید با مضمون ذکر شده توی نظرات قید شده، دوستان عزیزم شما اگه اموزش ها رو می خونید ۱۰۰% خودتون به حل این مشکل پی می بردید اما، دقت کنید در اموزش بالا ما اومدیم محیط نرم افزار را برای شما کاملا تشریح کردیم، وقتی شما روی آیکون های ردیفت دوم به بعد در نرم افزار کلیک می کنید با این ارور مواجه می شوید! اشتباه نکنید این آیکون ها نصب شده نیستند اینا رو باید از طریق گوگل پلی دانلود کنید و نصب کنید! برای دانلود از گوگل پلی باید گوگل سینک کنید و با ای پی غیر ایرانی برید و….! فقط و فقط ردیف اول مربوط به نرم افزارهای نصب شده شما هستند، در قسمت بخش های نرم افزار BlueStacks  آموزش بالا پیکان شماره ۴ شرح دادیم (تصویر زیر فلش شماره ۴) که رفتن به نرم افزارهای نصب شده توسط شما!

آموزش حل مشکل برعکس شدن مسنجرها  در BlueStacks به لینک روبرو بروید: http://savaaegh.ir/1394/03/12/post%20550

آموزش فارسی نویسی در بلواستکس به لینک روبرو بروید: http://savaaegh.ir/1394/03/12/post%20559

پیشنهادات و آموزش ها خاص نرم افزار:

۱ – اگر دوست دارید از یکنواختی ظاهر نرم افزار خلاص شوید و ظاهری زیبا و ساده به این ابزار بدهید پیشنهاد ما به شما استفاده از این لانچر می باشد دانلود سولو لانچر برای اندروید Solo Launcher هستش حتما نصبش کنید محیطی زیبا و راحت به Blustacks شما می بخشه.

۲- کسانی که آنتی ویروس NOD 32 دارند نرم افزار بازار برای آنها کار نمی کند برای حل این مشکل آدرس bzrcdn.net را در لیست سفید آنتی ویروس قرار بدند مشکل حل میشه.

مرکز کنترل، ریستارت و تغییر حالت BlueStacks:

در مراحل قبل شرح دایدم که چجوری میشه نرم افزار رو بست ، ولی با بستن نرم افزار معمولا این ابزار به طور کامل بسته نمی شود و باعث میشه بعدها مشکلاتی نظیر بسته شدن یکدفعه ای نرم افزار بوجود بیادش ، این ابزار دارای یک مرکز کنترل می باشد، این مرکز کنترل در سینی ویندوز کنار ساعت ویندوز قرار می گیرد و شما با کلیک راست روی آن می توانید نرم افزار رو کنترل کنید عکس زیر و توضیحات کامل با توجه به فلش ها داده شده:

۱- Report Problem: ارسال مشکلات نرم افزار به سازنده آن.

۲- Restart: ریستارت کردن نرم افزار (وقتی که نرم افزار هنگ می کند یا لود نمی شود و یا در حالت instalizing گیر می کند) توصیه می شود.

۳- Rotate Portrait Aps: حالت چرخش صفحه سه که خودش سه حالت دارد با زدن گزینه اول AUtomatic تعیین می کنید وقتی نرم افزاری احتیاج به چزخش صفحه داشت انجام شود، حالت diasbale غیر فعال می کند و حالت Enable فعال می شود حالت اول پیشنهاد می شود.

۴- App installed که الان برای ما یک عدد ۵ جلوش هست یعنی ۵ نرم افزار و بازی نصب شده.

۵- check for update: اطلاع از نسخه جدید نرم افزار.

۶- quit: خروج از نرم افزار.

یادآوری: حتما انتظار یک دستگاه اندروید کامل را از این ابزار نداشته باشید چون این یک شبیه ساز می باشد و دارای کم و کاستی هایی به طبع خواهد بود، شاید برخی نرم افزارها و بازی ها روی این نرم افزار کار نکنند و این مقصر ما نیستیم و باید گفت شرکت سازنده هم نیست چون این یک شبیه ساز است نه خود سیستم عامل!

  • حیـدر کـرار

نظرات (۳)

سلام اقا بلواستک من قبلا لود میشد ولی الان لود نمیشه توintiallzingگیرمیکنه خواهشا راهنمایمم کنید
سلام اقا چرا وقتی بلواستکس پاک می کنیم دیگر نصب نمی شود کمکم کنید نیاز به کمک دارم
  • سنگ آنتیک
  • سلام
    ممنون بابت سایت خوبی که ارائه دادید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    |بر بال اندیشه|

    » بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

    دنبال کنندگان ۴ نفر
    این وبلاگ را دنبال کنید
    تبلیغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران