|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید
عید ماه بندگی

عید ماه بندگی

شنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۹، ۰۹:۵۸ ق.ظ

رمضان، دعوتی است به بازیافتن «خود گمشده»، ندایی است برای توجه به خدای فراموش شده... ضیافتی است برای تناول از مائده تقوا و پایان این مهمانیِ خدایی، عید فطر است؛ عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس، عید ذکر و یاد محرومان و گرسنگان.

فطر، چیدن میوه هایی است که از فطرت می جوشد. فطر، سپاس نعمتی است که در رمضان نازل شده است. پیروزی بر خصم درون، جشنی روحانی دارد به نام عید فطر که میثاق بستن با فطرت را از سوی روزه داران مجاهده گر اعلام می دارد. عید فطر، پاداش افطارهای خالصانه و به حاست، مُهر قبولی انفاق های با قصد قربت و پایان نامه دوره ایثار و گذشت در مسایل مالی است. فطر، عید خداجویی و خداترسی و خداپرستی است.

عید فطر، روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد. به راستی که فطرت، چه عطر دل انگیز و روح افزایی دارد و زندگی در پرتوی فطرت چه زیباست! عیدفطر، عید زیبایی های معنوی است. عید فطر، عید بشارت و عید سعادت است.

اجتماع بزرگ عید فطر واقامه با شکوه نماز عید در پیوند و همدلی مسلمانان نقش آفرین است. آنان در گردهمایی روز عید فطر و قرار گرفتن کنار هم، از نظریات، مشکلات و گرفتاری های یکدیگر آگاه می شوند. در این گردهمایی، بغض ها و کینه ها به دوستی ها و همدلی ها تبدیل می شود و مؤمنان در یک صف واحد، عزت خود را به نمایش گذاشته، احساس اتحاد و نزدیکی بیشتری به همدیگر می کنند.

در این روز، مسلمانان، جسم را به وسیله غسل کردن پاکیزه کرده و با پوشیدن لباس های تمییز و خوشبوکردن خود، آن را کامل می نمایند. پاکیزگی روح و جانشان نیز به وسیله دعا و مناجات و نماز صورت خواهد می گیرد و سرانجام، پاکیزگی اموال و دارایی های آنها به وسیله فطریه دادن و کمک کردن به انسان های فقیر و نیازمند صورت می پذیرد. به راستی عید فطر، عید پاکیزگی و طهارت انسان هاست تا از این رهگذر، به فطرت اصلی و حقیقی خویش بازگردند.

و از برجسته ترین و به یادماندنی ترین ساعات روز عید فطر، لحظاتی است که منتظران راستین ظهور حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) آرزوی دیدار حضرت را کرده، در فراقش با دلی مملو از امید، اشک حسرت می ریزند. و برای ظهور آن منجی عالم دعای فرج را زمزمه می کنند و عیدی خود را درغالب دعا برای نجات مظلومان عالم بویژه مسلمانان در فلسطین و بحرین و یمن و طول عمر با عزت برای رهبری معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) و عزت نظام مقدس جمهوری اسلامی یادگار حضرت امام خمینی (رحمه الله تعالی) را از خدای سبحان طلب می کنند.

http://s3.picofile.com/file/8200377450/Eied_Fetr_www_yasgroup_ir_78.jpgبارالها! این عید و جشن بزرگ را بر تمام مؤمنان مبارک گردان!

  • حیـدر کـرار

نظرات (۱)

درود عزیز سایت عالی داری

2 2 2 2 2 2 2 2
2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 22222222

پاسخ:
سلامت باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران