|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

تغییرنام پل ملک فهد به شهید نمر

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴، ۰۷:۴۲ ق.ظ

در ادامه گسترش جریان های بیداری جهان اسلام، ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین با اعلام نامی جدید برای پل ارتباطی بحرین - عربستان از مردم این کشور دعوت کرد به نشانه اعتراض به جنایت آل سعود در اعدام آیت الله نمر باقر النمر، کالاهای سعودی را تحریم کنند.

ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه با انتشار بیانیه‌ای در تجمع اعتراض آمیز مردم ستره، تأکید کرد که ماه ژانویه 2016 ماه خشم و اعلام وفاداری به خون شهید نمر و آماده شدن برای احیای پنجمین سالگرد انقلاب است.

این ائتلاف همچنین برای بزرگداشت شهید نمر و قدردانی از همبستگی ایشان با مطالبات مردم بحرین برای رسیدن به آزادی، دموکراسی و حق تعیین سرنوشت، پل ارتباطی بحرین – عربستان را پل "شهید النمر" نامگذاری کرد.

این فعالیت های اعتراض آمیز درحالی صورت می گیرد که وزارت کشور بحرین با استقبال از جنایت آل سعود تهدید کرده است که اتباع بحرینی حتی در صورت مطرح کردن یک اظهار نظر در اعتراض به اعدامها در عربستان، مجازات می شوند.

نهادهای امنیتی آل خلیفه تا کنون شماری از فعالان بحرینی را به همین دلیل بازداشت و یا احضار و بازجویی کرده اند.

پل «ملک فهد» در خلیج فارس و میان بحرین و عربستان سعودی ساخته شده است . این پل ۲۵ کیلومتر طول دارد و دارای ۷ سد و ۵ پل ارتباطی است.

این پروژه یک میلیارد دلار هزینه داشت و به وسیله کمپانی هلندی احداث شد. این پل در آذر ماه ۱۳۶۵ مورد بهره برداری قرار گرفت.

عرض پل ۴۰ متر و دارای جاده ای دو طرفه ۸ باندی است. از زیر ۴ پل از ۵ پل ارتباطی کشتی‌ها قادر به عبور هستند. ۳/۵ میلیون متر مکعب سنگ و ۱۵ میلیون مترمکعب شن در این جاده ارتباطی به کار رفته‌ است.

منبع: شیعه نیوز

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران