|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

وهابیون از مراسمات مذهبی شیعیان وحشت دارند

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۲۱ ب.ظ

http://s6.picofile.com/file/8213855850/1442735855.jpg

مراسم شیرخوارگان حسینی روزی ریشه وهابیت را خواهد خشکاند: حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی عصر امروز در چهارمین همایش مدیران هیئات سراسر کشور که در مجتمع ولایت قم برگزار شد، گفت: دو امر موجب بقای شیعه تا به امروز شده است و آن احترام و اهتمام شیعه به قبور ائمه معصومین (علیهم السلام) و برپایی شعائر است.
مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه حدوث اسلام به ‌واسطه وجود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و بقاء دین به دلیل وجود امام حسین (علیه السلام) است خاطرنشان کرد: چندین انقلاب در دنیا به وقوع پیوسته است که نخستین آنها انقلاب پیامبر (صلی الله علیه و آله) بوده است، دومین انقلاب هم انقلاب امام حسین (علیه السلام) و سومین نیز انقلاب فرهنگی امام صادق (علیه السلام) بوده است که جرقه آن توسط امام محمد باقر (علیه السلام) و امام صادق (علیه السلام) زده شد و در حال حاضر نیز در انقلاب فرهنگی امام صادق (علیه السلام) قرار داریم.
وی گفت: یکی از وهابیون بیان کرده است مراسم شیرخوارگان حسینی روزی ریشه ما را خواهد خشکاند و در همین راستا دشمن یکی از راه‌های مقابله با اسلام را کمرنگ کردن امام حسین (علیه السلام) و واقعه کربلا می‌داند و برای دستیابی به این هدف برنامه ریزی خوبی را برای مبارزه با مذهب شیعه از مدت ها پیش آغاز کرده است.
مومنی با بیان اینکه بخشی از شعرهای مداحی بی‌محتوا هستند اظهار کرد: کلام رهبری بهترین تعبیر در کارکرد کربلاست که فرموده‌اند کربلا مرکب از عناصر عقلانیت، حماسه، عشق و عزت است.
مدرس حوزه علمیه قم یادآور شد: مدیران هیئت‌ها باید براساس عقلانیت، حماسه و عشق و عزت عمل کنند، یعنی دلایل عقلی حرکت امام به سمت کربلا، بندگی و عشق امام حسین (علیه السلام) به خداوند و عزتی که ایشان تا پایان عمر داشتند برای مردم تبیین شود.
مومنی ادامه داد: ولایت مداری با آیات قرآن برای مردم تبیین شود چراکه حضرت می‌فرمودند استفاده از قرآن و احادیث در مجالس موجب نازل شدن ملائکه به آن می‌شود.
وی با بیان اینکه مدیران هیئات مواظب نا اهلان باشند چرا که آنها به دنبال اختلاف هستند اظهار کرد: امام صادق (علیه السلام) به یکی از یاران خود فرمودند سلام ما را به دوستانمان برسان کسانی که با یکدیگر می‌نشینند و در مورد ما حرف می‌زنند، امکان ندارد دو نفر با ما سخن بگویند و خداوند به آنها مباهات نکند.
این استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: عده‌ای از متجددین بیان می‌کنند که خواندن روضه از عهد صفویه و عده‌ای نیز می‌گویند روضه خوانی از ایران باستان آغاز شده است در حالیکه در احادیث معتبر آمده است که روضه خواندن برای امام حسین (علیه السلام) قبل از خلقت وجود داشته است.
وی ادامه داد: روضه‌خوانی جزئی از فرهنگ تشیع است، امام رضا (علیه السلام) در همین ارتباط بیان می‌کند غم حسین چشمان ما را زخم کرده است.
وی برگزاری روضه را عمل به توصیه ائمه معصومین (علیهم السلام) دانست و اظهار کرد: روضه مورد توجه ملائکه بوده و بهترین مکان برای عمق بخشیدن به باورهای دینی، گسترش اسلام و نزدیکی به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است.
مومنی در پایان با بیان اینکه هیئتی‌ها درد و دغدغه نظام و دین را دارند، گفت: هیچ برنامه‌ای مانند روضه امام حسین (علیه السلام) انسان ساز نیست.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران