|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

حمله مفتیان وهابی به فیلم محمد رسول‌ الله

دوشنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۴، ۰۷:۱۹ ق.ظ
http://s3.picofile.com/file/8210584784/224179_787.jpg

با آغاز پخش جهانی فیلم محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله)، ساخته مجید مجیدی، شیخ عبدالعزیز آل شیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی در موضعی عجیب و پرخاشگرانه آن را فیلمی "مجوسی" خوانده که ساخت آن به ادعای او "دشمنی با اسلام" است.
شیخ عبدالعزیز آل شیخ که بالاترین مقام مذهبی عربستان سعودی است در گفت و گو با روزنامه الحیات ادعا کرده است که این فیلم تصویری غیرواقعی از پیامبر اسلام نشان می دهد که مایه استهزا و کاستن از قدر و جایگاه است بنابراین ساختن این فیلم به معنی سیاهنمایی دین اسلام است.
به گزارش بی بی سی، مفتی اعظم عربستان سعودی گفته کسانی که این فیلم را ساخته اند مفسدینی اند که اساس کارشان بر دروغ است.
هفته گذشته نیز دانشگاه الازهر در مصر که بالاترین مرجع دینی در این کشور است، فیلم محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله) ساخته مجید مجیدی را محکوم کرده بود و خواهان ممنوعیت نمایش آن شده بود.
دلیل مخالفت الازهر، نمایش پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) در آن است. البته در این فیلم هیچ تصویری از چهره پیامبر نشان داده نمی‌شود و تنها در نماهایی سایه‌ای از  ایشان یا پیکرشان پشت به دوربین دیده می‌شود. در عین حال اینکه صدای شخصیت پیامبر در این فیلم شنیده می‌شود مورد انتقاد الازهر است.
مشاور رئیس الازهر به خبرگزاری فرانسه گفت: "ممکن است بازیگری که این نقش را بازی کرده بعدا نقش یک جنایتکار را بازی کند و به این ترتیب این شخصیت در ذهن تماشاچیان مرتبط با جنایتکاری تداعی شود."
در همین حال یک آکادمی مذهبی اهل سنت در هندوستان از فیلم «محمد رسول الله» انتقاد کرد و خواستار ممنوعیت آن و برخورد با آهنگساز هندی فیلم، شد.
به گزارش ایندین اکسپرس، مرکز «آکادمی امام احمد رضا» در هند با نامیدن این فیلم به عنوان توهینی به دین اسلام، خواستار تحریم آن شد. رییس این آکادمی با نوشتن نامه‌ای از مقامات داخلی خواستار انجام عمل قانونی در برابر ای آر رحمان سازنده موسیقی فیلم هم شد.
فیلم سینمایی محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله)، تازه‌ترین ساخته مجید مجیدی، کارگردان کشورمان به عنوان فیلم آغازگر سی و نهمین دوره جشنواره فیلم مونترال در اوت امسال برای نخستین بار در جهان به نمایش درآمد.
ویتوریو استورارو، فیلمبردار ایتالیایی و برنده سه جایزه اسکار، فیلمبرداری، روبرتو پرپینیانی، تدوین و مایکل اکانر، طراح لباس بریتانیایی، طراحی لباس بازیگران این فیلم را برعهده داشته اند.
سامی یوسف خواننده جوان ایرانی ـ  انگلیسی ترانه تیتراژ فیلم را خوانده و الله رکها رحمان آهنگساز هندی که به خاطر فیلم "میلیونر زاغه نشین" دو جایزه اسکار را از آن خود کرده بود نیز موسیقی آن را ساخته است.
فیلم "محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله)" که از روی فیلمنامه‌ مشترک مجید مجیدی، کامبوزیا پرتوی و حمید امجد ساخته شده وقایع پیش از تولد پیامبر اسلام تا ۱۲ سالگی او را روایت می‌کند و بخش نخست از سه‌گانه‌ای است که بناست در آن زندگی پیامبر اسلام را به تصویر کشیده شود.

جامعه الازهر مصر به فیلم «محمد رسول الله»: عوامل این فیلم همگی گناهکارند!

http://s3.picofile.com/file/8210585576/15_1_31_1238421.jpg

دکتر «عباس شومان»، نماینده الازهر با اعتراض به اکران و تهیه فیلم «محمد رسول الله»، مدعی شد: بازیگران، تهیه کنندگان و فیلم برداران فیلم مذکور همگی گناهکار هستند.

به گزارش پایگاه الفتح، وی در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: به علاوه تبلیغ برای چنین فیلمی حرام است و هر کس که آن را مشاهده یا پخش کند، شریک جرم مسحوب می شود.

نماینده الازهر همچنین افزود: چگونه ممکن است یک نفر نقش پیامبر (صلی الله علیه و آله) را ایفا کند و سپس در فیلم دیگری نقش یک قاتل و یا مجرم را اجرا نماید، علیه کارگردان و بازیگران این فیلم باید در دادگاه شکایت کرد و امت اسلام باید علیه کسانی که به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اهانت می کنند، برخورد کنند.

این در حالی است که کارگردان این فیلم «مجید مجیدی»، با بیان این که «فیلم مذکور به هیچ وجه چهره پیامبر (صلی الله علیه و آله) را به تصویر نمی کشد»، تاکید کرد: الازهر زمانی این فیلم را متهم می کند که خود آن را مشاهده نکرده است.

مجیدی هدف از ساخت این اثر را در دفاع از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و پایان دادن به هجوم علیه آن حضرت معرفی کرده است.

فروش یک میلیاردو نیمی فیلم در یک هفته

http://s6.picofile.com/file/8210584800/224180_141.jpg

در همین حال تهیه کننده فیلم اعلام کرده است که  فروش  «محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله)» تاکنون به بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان رسیده است.
محمد رضا صابری مدیر عامل شرکت نور تابان و تهیه کننده و پخش کننده فیلم سینمایی  «محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله)» با اعلام این مطلب افزود: «به برکت اکران فیلم «محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله)» و توسط بنیاد مستضعفان طرح تجهیز مجتمع های فرهنگی  و تبدیل آنها به سینماها رو به پایان است و تا اواخر هفته آینده بسیاری از شهرهای که فاقد سالن سینما هستند به چرخه اکران می پیوندند.»
وی ادامه داد: «تاکنون  شهرهای همچون ساوه، لار، ساوجبلاغ، بافت، تفت، شهرضا، اسفراین به چرخه اکران پیوستند و سایر شهرها نیز در ادامه این طرح به این چرخه می پیوندند.»
صابری افزود: «هم اکنون فیلم «محمد رسول الله (صلی الله علیه و آله)» در 85 سینما در شهرستانها و 41 سینما درتهران به نمایش در آمده است.»
فروش فیلم روز سه شنبه 10 شهریور در تهران 146 میلیون تومان و در شهرستانها 135 میلیون تومان بوده است و فروش این فیلم  در مجموع تاکنون بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است. 

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران