|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

فایرفاکس را همین حالا به روز کنید!

شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴، ۰۳:۳۱ ب.ظ
خبرگزاری فارس: فایرفاکس را همین حالا به روز کنید

به گزارش فارس به نقل از نکست وب، آسیب پذیری مذکور به گونه ای است که منجر به سرقت اطلاعات و فایل های شخصی کاربران و آپلود آنها بر روی یک سرور اوکراینی می‌شود. این کار به طور مخفیانه صورت گرفته و کاربران نیز از آن مطلع نمی‌شوند.

کد مخرب یاد شده در یک آگهی تبلیغاتی که در یک سایت خبری روسی گنجانده شده مخفی شده است. این آسیب پذیری مربوط به ابزار نمایش فایل های پی دی اف در مرورگر فایرفاکس بوده و از امکانات جاوا اسکریپت برای فعالیت های خود بهره می گیرد.

طراح این شیوه سرقت اطلاعات در ویندوز به دنبال فایل های پیکربندی اف تی پی، subversion ،purple و اطلاعات حساب های کاربری و در لینوکس به دنبال فایل های پیکربندی و مسیرهای کاربری است. تا به حال گزارشی از حمله به کاربران مک از این طریق گزارش نشده، اما این رایانه ها هم در صورت حمله از تبعات آن مصون نخواهند بود.

بر اساس اخبار منتشر شده سوء استفاده از این نوع حملات تاکنون محدود به روسیه بوده، اما احتمال دارد دامنه آن به دیگر کشورهای جهان هم کشیده شود. کاربران برای جلوگیری از وقوع هرگونه مشکلی باید به جدیدترین نسخه از مرورگر فایرفاکس یعنی 39.0.3 مهاجرت کنند.

چگونه مرورگر فایرفاکس خود را بروزرسانی کنیم و از ورژن نسخه خود مطلع شویم؟

اگر از مرورگر قدیمی شرکت موزیلا استفاده می کنید؛ در گوشه سمت چپ منوی کرکره ای وجود دارد وقتی کلیک کنید منویی باز می شود در منو به دنبال Help بگردید وقتی روی این گزینه موس خود را نگه دارید منویی دیگر باز می شود در منوی باز شده دنبال About Firefox بگردید و روی آن کلیک کنید در پنجره باز شده نسخه فعلی مرورگر شما را نشان می دهد و بطور اتوماتیک می توانید آپدیت شدنش را مشاهده کنید در طول آپدیت نباید پنجره را ببندید و بهتر است با مرورگر خود تا پایان آپدیت کار نکنید و همانند تصویر زیر عمل نمایید.

و چنانچه از نسخه جدید استفاده می کنید از سمت راست بالا، روی پنجره منو کلیک نمایید و طبق تصاویر زیر مرورگر خود را بروز کنید.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران