|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

کلش آف کلنز جایز نیست؛ Clash of Clans

جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۵۵ ق.ظ

http://s3.picofile.com/file/8201922376/Funny_Clash_of_Clans_HD_Wallpaper.jpg

کلش آف کلنز (به انگلیسی: Clash of Clans)، به معنی «برخورد قبایل»، یک بازی رایگان تلفن همراه و تبلت به صورت آنلاین به سبک بازی ویدئویی راهبردی است که توسط شرکت سوپرسل طراحی شده است. این شرکت در شهر هلسینکی پایتخت کشور فنلاند قرار دارد.

این روزها بسیاری از جوانان و نوجوانان و البته میانسالان، گرفتار این بازی جدید شده‌اند. این بازی پرطرفدار که برخی افراد برای خرید سطوح بالای آن پول‌های میلیونی خرج می‌کنند، خواب را از چشمان طرفداران خود گرفته تا شبانه‌روز درگیر اَتَک زدن (حمله کردن) و چینش قبیله خود باشند.

Clash of Clans در ۲ اوت ۲۰۱۲ برای سیستم عامل آی‌اواس منتشر شد. این بازی همچنین برای اندروید در 30 سپتامبر ۲۰۱۳ در کانادا و فنلاند و نهایتاً در ۷ اکتبر ۲۰۱۳ در گوگل پلی به صورت بین‌المللی برای این سیستم عامل منتشر شد.

در این بازی شما رهبری قبیله‌ای کوچک را به عهده می‌گیرید. در این بازی چهار عنصر بسیار مهم وجود دارند: طلا، اکسیر، اکسیر سیاه و الماس. اکسیر ماده‌ای به رنگ بنفش (صورتی) است که توسط دستگاه‌های سازندهٔ اکسیر تولید می‌شود و نقش بسیار مهمی در پیش‌رفت قبیلهٔ شما دارد. برای نمونه برای ساخت یا ارتقای ده نوع سرباز یا برای بالا بردن ساختمان‌های دیگر نیاز به مقادیر گوناگونی از اکسیر خواهید داشت. در آغاز بازی شما دو دستگاه سازندهٔ اکسیر دریافت می‌کنید که به صورت خودکار برای شما اکسیر تولید می‌کنند و این اکسیر در بخشی به نام مخزن اکسیر نگه‌داری می‌شود. در ادامه با پیش‌رفت دهکده می‌توانید دستگاه‌های سازندهٔ اکسیر را پیش‌رفته کنید و به شمار تولید آن‌ها اضافه کنید. سربازان شما در سربازخانه و به‌وسیلهٔ اکسیر ساخته می‌شوند. در بازی طلسم‌هایی نیز وجود دارند که در کارخانهٔ طلسم‌سازی ساخته می‌شوند.

از طلا بیشتر برای ساخت و ارتقای وسایل دفاعی، دیوارها و ساختمان اصلی استفاده می‌شود. همچنین شما می‌توانید با حمله به دیگر قبایل و غارت دهکدهٔ آن‌ها هم پیش‌رفت کنید و هم طلا و اکسیر زیادی به دست بیاورید. طلا نیز توسط دستگاه سازندهٔ طلا به دست می‌آید که در ابتدای بازی دو عدد از آنها را در اختیار خواهید داشت.

اکسیر سیاه (نفت) ماده‌ای کم‌یاب و ارزشمند است که از آن برای ساخت و ارتقای سربازانی که توسط اکسیر سیاه در سربازخانهٔ اکسیر سیاه ساخته می‌شوند، ساخت و ارتقای قهرمانان یعنی پادشاه بربرها و ملکهٔ کمان‌دار و همچنین شارژ کردن برج جهنمی استفاده می‌شود.

بازی کلش آو کلنز در آوریل ۲۰۱۳ به‌همراه بازی هی دی (به انگلیسی: Hay day) توانست درآمد خالصی به مبلغ ۲۷۹ میلیون دلار کسب کند. درآمد روزانهٔ این بازی ۲٫۴ میلیون دلار است که از ۸٫۵ میلیون کاربر این درآمد را کسب کرده است. اپلیکیشن این بازی در بازهٔ دسامبر ۲۰۱۲ تا می ۲۰۱۳ جزو ۵ اپلیکیشن برتر از نظر دانلود بوده است. اپلیکیشن این بازی سومین بازی پرفروش در اپ استور و گوگل پلی بوده است.

با انتشار مطالب مختلف و درخواست های مکرر مخاطبین سایت، جهت روشنگری در مورد بازی آنلاین «کلش آف کلنز» (برخورد قبایل) که مخاطبان زیادی هم پیدا کرده، به آگاهی می رسانیم طی تماس با دفتر مقام معظم رهبری (دام ظله) استفتایی شده که به شرح زیر است:
1. اگر از فرد بازنده به فرد برنده چیزی پرداخت شود که ارزش مالی داشته باشد حکم قمار داشته و اشکال دارد.
2. خرید و فروش اعتبار بدست آمده از بازنده برای شخص برنده جایز نیست.
3. اگر در حمله ها اعتبار و منابعی نصیب برنده شود (که قبلا بازنده با پرداخت وجه و خرید منابع به دست آورده) حکم قمار داشته و اشکال دارد.

4. اگر در مراحل و ماموریت های تعبیه شده در خود بازی، سودی حاصل و منابع و امکاناتی کسب شود اشکالی نداشته و از نظر شرعی شامل قمار نیست.
www.aviny.com/News/94/03/26/clash-of-clans.aspx
5. به دلایل مختلف می بایست از این بازی دوری کرد که از مهمترین آنها، اعتیاد شدید به بازی و اتلاف وقت است!
www.jamnews.ir/detail/News/493017
6. در این بازی شما در یک دور باطل هستید! آپگرید می کنید و غارت می کنید که بزرگ شوید تا دوباره آپگرید شوید تا سرزمین بزرگتری را غارت کنید و دوباره پیشرفت کنید تا آخر ... !!
7. با وجود جذابیت اولیه، این بازی معایب زیادی چون ترویج خشونت، تشویق به تخریب و غارت، بی تفاوتی به ضعیفان، ترویج فراماسونری و شیطان پرستی، ترویج توسعه طلبی، نژادپرستی و اعتیادآور بودن و... دارد.
www.dana.ir/News/273733.html

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران