|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

ولادت حضرت على در کعبه

دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۱۲ ب.ظ

در منابع اهل سنت آمده است در کعبه ـ خانه خدا ـ غیر از على (علیه السلام) احدى متولد نشده است.

1 ـ قال ابن صباغ المالکی: ولم یولد فی البیت الحرام قبله أحد سواه وهی فضیلة خصّه الله بها إجلالا له واعلاء لمرتبته وإظهاراً لتکرمته.([78])

یعنى احدى پیش از على (علیه السلام) در کعبه به دنیا نیامده، و این یک فضیلتى است که خداوند عزوجل او را به این فضیلت اختصاص داده و بدین وسیله خواسته از علی تجلیل کرده و مقامش را بالا ببرد.

البته بعضى دیگر همانند بدخشى و ابن قفال، و لکنوى، (در مرأة المؤمنین) و شبلنجى و دیگران گفته اند: احدى ـ نه پیش از على (رضی الله عنه) و نه پس از او ـ در کعبه به دنیا نیامده است([79]).

با این حال، چرا بزرگان شما اهل سنت سخنى از این فضائل به زبان جارى نمى کنند؟ آیا از گسترش تشیّع مى ترسند!!

  • حیـدر کـرار

نظرات (۵)

ما از هر چیزی که برایمان سود داشته باشد سخن میگوییم.شما هم همینطور.سوالتان خیلی بچه گانه است.شما از فضیلت علی کدامش را در زندگیت بکار بستی.قطعا اونی که به سود تو بوده.ازعدالت علی میدانی؟حاظری از حق خودت بخاطر اسلام در برابر قاضی بگذری؟
  • عبد الحیدر
  • جناب ابو عمر شما نیز خود را از این قاعدهدمستثنی ندانید هر جا که فضایل علی ع به ضررتان است کتمان میکنید و هر جا که منفعت باشد بیان میکنید حال این سوال به منفعتان است یا به ضررتان؟
    جناب ابو عمر به این میگن گل ب خودی. براستی که شما و اهل سنت دنبال سودید فقط.ما هم هر فضیلتی دقت کنید هر فضیلتی از امیرالمومنین رو بکار ببندیم قطعا ب نفعمونه.امیرالمومنین هم راست گفتین که از حقش گذشت ولی از شما میپرسم در برابر کدوم قاضی؟ امیرالمومنین بخاطر اسلام از حقش گذشت اما ن در برابر قاضی بلکه در برابر ...
  • شیعه ی ال علی
  • سلام
    آقای ابو عمر متاسفانه نگفتن که اگه سخن از اون چیزایی که براشون سود داره میگن خلاف سنت و گفته ی پیامبر (ص) باشه بازم اونارو میگن یا نه؟
    بعد عدالت حضرت علی(ع) را به کار بردن مرد کهن می خواد و کار هرکسی نیست باز خوشابحال ما که مقتدایی داریم که شما به داشتن فضائل و عدالتش اشاره کردید.
    جان ها به فدایت علی(ع) جان
  • شیعه ی ال علی
  • آقای ابو عمر متاسفانه نگفتن که اگه سخن از اون چیزایی که براشون سود داره میگن خلاف سنت و گفته ی پیامبر (ص) باشه بازم اونارو میگن یا نه؟
    بعد عدالت حضرت علی(ع) را به کار بردن مرد کهن می خواد و کار هرکسی نیست باز خوشابحال ما که مقتدایی داریم که شما به داشتن فضائل و عدالتش اشاره کردید.
    جان ها به فدایت علی(ع) جان

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    |بر بال اندیشه|

    » بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

    دنبال کنندگان ۴ نفر
    این وبلاگ را دنبال کنید
    تبلیغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران