|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

یمن باتلاق آل سعود

چهارشنبه, ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۱:۰۱ ب.ظ

در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام با مقام معظم رهبری که در تاریخ 1393/01/20 صورت گرفت؛ رهبر انقلاب با اشاره به تجاوز رژیم سعودی به یمن تاکید کردند: «سعودی‌ها در این ماجرا قطعاً ضربه خواهند خورد و بینی آنها  به خاک مالیده خواهد شد.» در این ارتباط رسانه‌های مطرح جهان واکنش‌های مختلفی نشان داده‌اند. در این میان واکنش نشریه «فارین پالیسی» قابل توجه‌تر است. این نشریه آمریکایی در تحلیلی نوشت: «تحلیل گران مستقل با پیش‌بینی «آیت‌الله خامنه‌ای»، رهبر عالی ایران درباره شکست نظامی عربستان در یمن موافقند. این نشریه آمریکایی از قول «المسلمی»، یکی از محققان مدعو در اندیشکده کارنگی می‌نویسد: «روزگاری که بتوان اداره یمن را به دست یک نفری سپرد که بتوان با او وارد معامله شد و در عین حال انتظار مراقبت از اوضاع را داشت، به سرآمده است. این (حمله به یمن) می‌تواند به ویتنام آنها تبدیل ‌شود.» روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»  نیز در این مورد نوشت: «تجاوز ارتش سعودی به یمن دستاورد چندانی نداشته و یمن احتمالا به باتلاقی برای سعودی‌ها تبدیل می‌شود.» همچنین خبرنگار شبکه تلویزیونی «بی بی‌سی» اعلام کرد: «حملات هوایی عربستان سعودی به خاک یمن، با هدف متوقف کردن پیشروی‌های حوثی‌ها (جنبش انصارالله)، تاکنون شکست خورده است.» در حالی که تقریبا اکثر کارشناسان و رسانه‌ها با قطعی بودن شکست رژیم آل‌سعود در یمن موافقند، خبرهایی از احتمال حمله زمینی ارتش اجاره‌ای آل‌سعود به یمن منتشر شده است!

بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعى از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور مورخ 1394/02/16: امروز آبروی اینها در دنیا هم رفته است. شما ملاحظه کنید این حرکتی که دولت سعودی در مسأله‌ یمن دارد انجام میدهد، در هیچ منطقی، با هیچ بیانی قابل توجیه نیست. انسان هواپیما را بفرستد به یک کشور دیگری به دلیل اینکه چرا شما فلان کس را به ریاست قبول دارید، فلان کس را قبول ندارید؛ بنا کنند مردم را بزنند، زیرساخت‌ها را بزنند، جنایت بکنند، زن و کودک بکُشند، همه‌جا را به آتش بکشند؛ این هیچ توجیهی ندارد. آمریکایی‌ها از همین حرکتِ غیر قابل توجیه و این جنایت عظیم دارند پشتیبانی میکنند. از این بی‌آبرویی بیشتر؟ آمریکا امروز در نظر ملّتهای منطقه هیچ آبرویی ندارد؛ همه این وضعیّت را دارند می‌بینند؛ صریحاً هم میگویند ما پشتیبانی میکنیم،* خجالت هم نمیکشند؛ آن‌وقت به ما میگویند شما چرا کمک میکنید؟ ما میخواستیم کمک دارویی بکنیم، ما میخواستیم برای مریضها دوا بفرستیم؛ ما که نمیخواستیم سلاح بفرستیم؛ آنها به سلاح ما احتیاج ندارند؛ همه‌ی پادگانهای یمن و ارتش یمن در اختیار مردم مبارز و انقلابی و در اختیار این گروه انصارالله است؛ آنها احتیاج به سلاح ما ندارند؛ ما میخواستیم دوا برایشان بفرستیم. شما آمدید یک ملّت را محاصره‌ی دارویی کردید، محاصره‌ی غذایی کردید، محاصره‌ی انرژی کردید، آن‌وقت میگویید کسی به اینها کمک نکند! شما حتّی به هلال‌احمر اجازه‌ی خدمات ندادید؛ آن‌وقت خودشان دارند از آن طرف، اطّلاعات نظامی به سعودی‌ها میدهند، سلاح میدهند، امکانات میدهند، تشویق سیاسی میکنند؛ اینها آبرو ندارند. ملّت ایران راهی را که انتخاب کرده است، راه متین و مستحکم و خوش‌عاقبتی است و به توفیق الهی و به کوری چشم دشمنان، این راه به نتایج خود خواهد رسید و ملّت ایران موفّق خواهد شد؛ و دشمنان خواهند دید که نتوانسته‌اند علیه ملّت ایران اهداف شوم خودشان را عمل کنند.

* اشاره به بیانیّه‌ وزارت‌خارجه‌ آمریکا در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۱۵ و اعلام حمایت آمریکا از تجاوز دولت سعودی به کشور یمن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران