|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید
عوامل محبت زدایی درخانه

عوامل محبت زدایی درخانه

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۳:۵۳ ب.ظ

اول چیزى که محبت را از خانه بیرون مى برد و شیشه محبت را مى شکند تند خوئى است. اختلاف، تندى، پرخاشگرى شیشه محبت را زود مى شکند.
فحش و کتک: اگر یکى از والدین به فرزند خود فحش دهد ولو تقصیرى داشته باشد خدا از او قهر مى کند، حضرت زهرا علیهاالسلام و پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم و ائمه طاهرین از او قهر مى کنند و از طرفى این فحش به صورت بدى مجسم مى شود و رفیق او در عالم برزخ است و در قیامت رسوا است ، رفیق انسان است در قبر و مونس انسان است در برزخ و محشر.
زخم زبان: دیگر زخم زبان است که شیشه محبت را مى شکند و گناهش به اندازه اى بزرگ است که امام صادق علیه السلام مى فرماید: پروردگار عالم فرموده است: من اهان لى ولیا فقد ارصد لمجاربتى
هر که به یکى از دوستان من اهانت کند به تحقیق به جنگ با من کمین کرده است.
اگر کسى به ولى من توهین کند مثل این است که با خدا جنگ کرده است و پروردگار عالم فرموده است که هر کس با من بجنگد با او مى جنگم و معلوم است که خدا با کسى بجنگد دنیا و آخرتش به کجا مى رسد.
آنچه که باید پدر و مادر به آن توجه داشته باشند این است که زخم زبان زدن به دختر و او را کوچک کردن مخصوصا در مقابل دیگران، دیگرى را به رخ همدیگر کشیدن ، به اندازه اى ضربه به محبت مى زند که بعضى اوقات مبدل به نفرت مى شود، مبدل به قساوت و سنگدلى مى شود و زندگى سخت و خانه مثل قبر تواءم با شکنجه مى شود، بنابراین تقاضا دارم تند نباشید.
خودپسندى: از دیگر چیزهایى که محبت را از بین مى برد منیت و خودپسندى است.
خودپسندى، تکبر، خود محورى به اندازه اى خطرناک است که قرآن شریف مى فرماید: اگر کسى خودشنید باشد، اگر کسى العیاذبالله خودمحور و متکبر باشد افعال و صفات رذیه اش در هویت و ذات او اثر مى گذارد و یک آدم خودپسند و سرکشى مى شود و به اندازه اى سرکش مى شود که در روز قیامت در مقابل خدا هم خودپسندى مى کند، در مقابل خدا هم سرکشى مى کند.
خودپسندى شاخه هاى بدى دارد که هر شاخه اى میوه اى تلخ دارد که از جمله آنها این است که محبت را از دل دیگران مى برد.
تبعیض ناروا: از جمله چیزهایى که سلب محبت مى کند و باید خیلى مواظب باشیم تفاوت گذاردن بین افراد است. از پدرها تقاضا دارم تفاوت بین بچه ها نگذارید. بعضى اوقات مى بینیم که یک مادر نفهم دخترش را خیلى دوست دارد به اندازه اى که مى فهماند که من دخترم را بهتر از برادرش دوست دارم. اول نتیجه این برخورد این است که محبت این مادر از دل پسرش بیرون مى رود. این یک گناه بزرگ است اما گناه بزرگتر این است که بین این خواهر و برادر اختلاف مى افتد و اگر اختلاف بین دو خواهر، دو برادر، برادر و خواهر بیفتد رفع کردن آن کار مشکلى است و هر چه اختلافشان طول بکشد به همان اندازه که اینها گناه مى کنند مادر هم گناه مى کند، پدر هم گناه مى کند.
لذا خانم ها مواظب باشند بچه ها را به یک اندازه نوازش کنند اگر این پسر بچه را ببوسد دختر بچه خود را هم ببوسد. شما وقتى وارد خانه شدید اگر یک بچه شیرین زبان دارید مواظب باشید او را جنایتکار نکنید و بدبختش ‍ نکنید، وقتى جلو مى آیند هر دو را بغل بگیرید، هر دو را روى زانو بنشانید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران