|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید
Windows-Logo

مایکروسافت به تازگی یک مشکل امنیتی ویندوز را که از 19 سال پیش و از زمان ویندوز 95 در تمامی نسخه‌های ویندوز وجود داشته برطرف کرده است.

به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ محققان امنیتی IBM اوایل سال میلادی یک مشکل امنیتی را در ویندوز کشف کردند که به هکرها و مهاجمان اجازه می‌داد تا از راه دور کدی را بر روی سیستم مورد نظرشان اجرا کنند و این کار تنها با کلیک بر روی یک لینک در اینترنت اکسپلورر و یا مراجعه به یک آدرس خاص انجام می‌شد. این مشکل از Internet Explorer 3.0 به بعد بر روی تمامی نسخه‌ها وجود داشته و به تازگی رفع شده است.

به گفته IBM این مشکل مدت‌ها در معرض دید مایکروسافت قرار داشته و این کمپانی تاکنون پچ‌ها زیادی از همان library ویندوز را مرتفع کرده بود و نهایتاً این مشکل را نیز حل کرده است. رفع مشکل از طریق یک پچ در آپدیت ویندوز برای کاربران ویندوز ویستا، 7، 8 و 8.1 عرضه می‌شود اما همان‌طور که می‌دانید پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP قطع شده و کاربران این سیستم‌عامل کماکان در معرض خطر قرار دارند.

البته هنوز مدرکی برای استفاده از این حفره امنیتی برای حملات و ایجاد ویروس‌ها مشاهده نشده اما سیستم امتیازدهی نفوذپذیری‌های رایج (CVSS) به این مشکل امتیاز 9.3 از 10 را داده است پس بهتر است هرچه سریع‌تر ویندوز خود را آپدیت کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران