|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

گفتگوی دلنشین

پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۳، ۰۸:۱۵ ب.ظ

گفت: بسیار خوب، پس من با یک مثال شروع می‌کنم. اگه شخصی که پدرش سال‌ها قبل از دنیا رفته، شبی اونو در خواب ببینه و پدر بهش بگه:"من دوازده صندوقچه‌ی جواهرات در زیرزمین منزل دفن کردم."

هنگامی که از خواب بیدار میشه اول به خودش میگه:"عجب خوابی دیدم! معلوم نیست اثر غذای دیشبه یا افکاره من که همیشه در فکر گرفتاری‌های مادیم هستم." یقین می‌کنه خوابش باطله اما با خودش میگه من که بیدارم، ضرری نداره، کمی وقت می‌ذارم و کف زیرزمین رو می‌کنم. کلنگو برمی‌داره و مشغول میشه.

ناگهان صندوقچه‌ای پیدا می‌کنه!

از شما می‌پرسم، حالا چقدر احتمال میده خوابش درست باشه؟

گفتم: خیلی زیاد.

گفت: حالا اگه صندوق دوم و سوم هم پیدا بشه؟

گفتم: دیگه یقین می‌کنه که خوابش درست بوده.

گفت: حالا اکه یازده تا رو پیدا کنه و چند متری زمین رو بکنه و خبری از صندوقچه دوازدهم هم نباشه، آیا به نظر تو دست از کار می‌کشه؟

گفتم اگه من باشم، وقتی یازده تا صندوق رو به دست بیارم، اگه اونقدر گود کنم که از اونطرف کره‌ی زمین سر در بیارم، دست بردار نیستم و تازه اگه پیدا نکنم تو نوع کار خودم شک می‌کنم نه درستی خوابم!

گفت: آفرین! حالا توجه کن که این خوابه و این همه یقین‌آور! پس چطور شخصی با عظمت پیامبر اسلام، در بیدار یو با تاکید و تکرار، دوازده جانشین برای خودشون معرفی می‌کنن و نوع بشر یازده نفر از اون‌ها رو پیدا می‌کنه. آیا با به تاخیر افتادن، انسان عاقل و مومن در صحت گفتار رسول خدا شک می‌کنه؟

گفتم: هرگز! از این مثال و توضیح تشکر می‌کنم، اما منظور از تکرار و تأکید رو خوب نفهمیدم. میشه کمی بیشتر توضیح بدین؟

گفت: با توجه به این‌که پیامبر عزیزمون باید این همه مسلمون که تازه با این دین خدا آشنا شده بودن، همه‌ی معارف و احکام و مسائل اخلاقی، اجتماعی و ... رو بیان می‌کردن و به اختلافات و شکایات رسیدگی می‌کردن، جنگ‌ها و دشمنی‌ها رو پاسخگو بودن و ده‌ها وظیفه‌ی خطیر دیگه که رو دوش حضرت بوده، با توجه به همه‌ی این‌ها، به نظر تو چقدر مناسب بود پیامبر ما در مورد مهدی موعود سخن بگن؟ با توجه به اینکه ایشون پس از پایان امامت یازدهمین جانشین اون حضرت، به امامت می‌رسیدن.

گفتم در حد معرفی و اشاره‌ی کلی.

گفت: پس ببین این مسئله چقدر برای حضرت مهم بوده که با همه‌ی حوادث که تو تاریخ پیش اومده و آثار احادیث از بین رفته باز هم بیش از پانصد حدیث درباره‌ی مهدی موعود از شخص پیامبر در دست ماست!

کتابی به نام " معجم احادیث الامام المهدی" که به دست نویسندگان مؤسسه‌ی معارف اسلامی قم در پنج جلد تهیه شده.

در جلدهای اول و دوم در مجموع 560 حدیث نبوی در مورد مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از منابع سنی و شیعه درج شده و در جلد سوم و چهارم 874 حدیث از امامان (علیهم السلام) و در جلد پنجم 265 آیه از قرآن که به استناد بیش از پانصد حدیث، به مهدی موعود و مسائل مربوط به غیبت و ظهور ایشون مرتبطه جمع‌آوری شده.

آیا این همه، تأکید و تکرار نیست؟ من که شگفت‌زده شده بودم، گفتم: با این حساب در آیات و روایات ما اونقدر که از مسأله موعود سخن به میون اومده از خیلی از مسائل صحبتی نشده!

گفت: همین‌طوره، کمتر مسأله‌ای اهمیتش به این پایه می‌رسه.

منبع: صاحب الامر (فصلنامه قرآنی، علمی، فرهنگی) - سال دوم- شماره پنجم- زمستان 90

نظرات (۱)

ای منتظر غمگین مباش قدری تحمل بیشتر گردی به پاشددرافق گویا سواری می رسد
سلام علیکم ان شاالله ریشه وهابیت هم ازسر مسلمین کوتاه خواهدشد البته باعنایت حضرت ولی عصر عجل الله
پاسخ:
علیکم السلام
ممنون
إن شاءالله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران