|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

ترویج بی‌حجابی در سایه سکوت مسئولان

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۱۴ ب.ظ

http://s5.picofile.com/file/8134086426/99110_473.gif

دیوار نویسی سبز در حمایت از حجاب اختیاری

موج "آزادی‌های یواشکی" صفحه‌ای در فیس‌بوک است که در آن، متأسفانه زنان ایرانی عکس‌هایی از خودشان را منتشر کرده و درباره تجربه خودشان از آزادی پوشش حرف می‌زنند. این صفحه توسط مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار ایرانی بیرون از کشور، راه‌اندازی شده و اداره می‌شود.

و با کمال تأسف به جای اینکه مسئولان کشور جلوی این بد حجابی ها را بگیرند خودشان نیز در این شبکه صفحه باز کرده و سعی در رفع فیلترینگ این شبکه اجتماعی را دارند..

این صفحه که از هنگام آغاز به کار تا نزدیک به دو هفته پس از آن، بیش از ۲۳۰ هزار نفر پسندیدند و آن را دنبال می‌کنند. این تعداد برای صفحاتی از این دست در میان فارسی زبانان، قابل توجه است..

در یکی از تصاویر، دختری بالا پریده است و موهایش در هوا پخش شده‌اند. در یکی دیگر، گروهی از دختران روسری‌های‌شان را به باد سپرده‌اند. روسری‌های رنگی در عکس مانند بال‌هایی است که روی شانه‌های دختران روییده است. زبان درازی به دوربین، ایستادن جلوی پوستر بزرگ فیلم «ورود آقایان ممنوع» و اشاره به تابلوی «خواهران حجاب اسلامی را رعایت کنید» نمونه‌های دیگری است که در عکس‌ها دیده می‌شوند.

با رشته شدن پنبه های فتنه گران مخالفان ایران و اسلام صفحات دیگری از فتنه را در فیس بوک طرح ریزی کرده اند و آن هم ایجاد کمپین هایی است که با شعارهای جذاب غربی سعی در منحرف کردن جوانان ایرانی دارد تا بار دیگر ماهیت اصلی این شبکه اجتماعی بیش از پیش مشخص شود.
یکی از این کمپین ها، کمپین «نه به حجاب اجباری» است که  بنابراطلاعات منتشر شده در صفحه‌اش در فیس‌بوک، توسط گروهی از "دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران در اعتراض به حجاب اجباری و تاکید بر انتخاب آزادانه‌ی نوع پوشش" مدت کوتاهی است که آغاز به کار کرده و بیش از ۱۵ هزار طرفدار (fans) پیدا کرده است!
این کمپین با انتشار عکس چهره‌های شناخته‌شده گاه از بین طیف‌های سنتی جامعه ایران که اعلام می‌کنند با حجاب اجباری مخالفند، به فرهنگ سازی ضد حجاب می پردازد.

http://s5.picofile.com/file/8134086450/99113_857.gif

تجمع معاندان نظام برای نه به حجاب اجباری که در یکی از کشورهای اروپاییhttp://s5.picofile.com/file/8134086442/99112_646.gif

"نه به حجاب اجباری" بر روی پرچم جمهوری اسلامی ایران در سر در یکی از مدارس کشورhttp://s5.picofile.com/file/8134086468/99114_527.gif

نمونه دیگری از کشف حجاب

http://s5.picofile.com/file/8134086518/99116_338.gif

کشف حجاب در نزدیکی خودرو گشت ارشاد

البته از این صفحات ضد ایران و اسلام در فیس بوک زیاد است. به عنوان مثال به تازگی صفحه‌ای با نام  "برابری زن و مرد" در فیس‌بوک فعال شده است که می خواهد قوانین حقوقی کشور را به چالش بکشد و از طریق اظهارات پر زرق و برق و جذاب برای جوانان ایرانی،  قوانینی را که قرآن صراحتا به آنها پرداخته و از لطیف طرین و عمیق ترین استدلال‌ها برای آن بهره گرفته است، زیر سوال می برند.

این در حالی است که بسیاری از جوانان ایرانی این روزها از طریق ماهواره، اینترنت، وایبر و تانگو بیش از پیش تحت هجوم فرهنگ غربی قرار دارند و تاثیر پذیری آنها نیز بالاتر رفته است اما هنوز کسی در کشور به فکر این تهاجمات گسترده که به نظر می رسد بعد از استعمار فیزیکی و استعمار اقتصادی، نشان از استعمار فرهنگی کشورهای اصیل و معتقدی چون ایران را دارد، نیست و در مقابل آن پز روشنفکری به حوزه حجاب نیز رسیده است!

این حملات بی وقفه به فرهنگی ایرانی ظاهرا برای ایجاد گسست میان جامعه ایرانی با فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خود طرح ریزی شده تا از جوانان معتقد ایرانی جوانانی بی اعتقاد و بی انگیزه نسبت به ارزش‌ها بسازد. اما معلوم نیست چرا مسئولان فرهنگی کشور نه تنها واکنش قابل توجهی به این موضوعات نشان نداده اند بلکه برخی سخنان دوپهلوی آنها باعث جسورتر شدن مخالفان در ترغیب جوانان به سمت بی حجابی شده است.

مطالب مرتبط

نظرات (۲)

از من تا خدا راهی نیست ....
فاصله ایست به درازای من تا من!!!
ودر این هیاهوی غریب
من این من را نمی یابم....
یک اتفاق ساده مرا بی قرار کرد
باید نشست و یک غزل تازه کار کرد
در کوچه می گذشتم و پایم به سنگ خورد
سنگی که فکر و ذکر دلم را دچار کرد..........

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران