|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید
شبی برتر از هزار ماه

شبی برتر از هزار ماه

جمعه, ۴ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۱۸ ب.ظ

از بابرکت ترین شب های سال شب قدر است که به احتمال بسیار زیاد در ماه رمضان واقع گردیده است؛ چرا که قرآن در سوره بقره می فرماید: «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ» و از طرفی می فرماید: «إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ» از جمع بین دو آیه می توان فهمید که شب قدر در ماه مبارک رمضان است. از بین شبهای سی گانه ماه رمضان سه شب از همه مشهورتر است، شبهای نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم.

شب قدر در نیمه دوم ماه رمضان است و وجود شب قدر در نوزدهم و بیست و یکم و بیست وسوم احتمال بیشتری دارد.

اما با توجه به روایات، شب بیست و سوم به شب قدر نزدیکتر است و احتمال آن بیشتر.

شب نوزدهم شب تقاضا و مطرح کردن خواسته ها، شب بیست و یکم شب اصرار و پافشاری بر حاجت ها و شب بیست و سوم شب امضاء نهایی از طرف امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

این نکته می فهماند که باید به هر سه شب و نقش این شب ها توجه خاص کرد و البته شب بیست و سوم را باید بیشتر پاس بداریم.1پرداختن به شب قدر در سه شب و مخفی ماندن شب قدر واقعی، حکمتی دارد آسمانی و امید آفرین. چنانچه امیرمؤمنان علی علیه السلام فرموده اند: خداوند آن را از شما پنهان داشته تا عنایت بیشتری به شما کند زیرا اگر شما آن شب را می دانستید، در همان شب عمل می کردید و در غیر آن شب عبادت را ترک می کردید.2

برای درک و بهره برداری بیشتر از این شب ها، باید جسم را با «غسل» شستشو داد و جان را با «توبه و استغفار.»

باید چشم سر و چشم دل به «احیاء و شب زنده داری» صبح کند و شب را تا به سحر به «دعا» و «ذکر» و «صلوات» و «نماز» و «تلاوت قرآن» و «قرآن بر سر گرفتن» و «توسل به معصومان» مشغول باشد.

اینها کافی نیست، باید به فکر مستمندان و یتیمان باشد، از آنان دستگیری کند، صدقه بدهد، بر سر یتیمان دست محبت بکشد. شبهای قدر یک ترجیع بند عاشقانه هم دارد، «زیارت الحسین علیه السلام» باید دل ها عاشورایی شود و چشم ها به یاد مظلومیت حسین علیه السلام بارانی شود تا باران رحمت الهی بر سر همگان ببارد.

شستشویی باید و کدام شستشو بهتر از شستشوی دل و جان در اشک بر حسین شهید علیه السلام؟

شستشویی کن و آنگه به خرابات در آی...

1. ماه خدا، محمدی ری شهری، ج 2، ص 807 - 810

2. بحار الأنوار، ج 97، ص 5

  • حیـدر کـرار

نظرات (۳)

اینم یادگاری از من به شما/راستی دیگه من بهات کاری ندارم!حالا دو روز میای خبر نمیدی؟!باشه حاجی دیگه اگه جواب سلامتم دادم!!!


http://8pic.ir/images/1ps9qds4npheqf4j9xie.gif
پاسخ:
سلام
ممنون آقا رضا..
موفق باشید
ما مشکل محتوا نداریم! ایراد عمده ما در روش است! سازوکار اعمال محتوای اسلام توسط امام معصوم (علیه السلام) در فراز ونشیب تاریخ اسلام مایه عبرت است! این روش ائمه اطهار (علیهم السلام) در اعمال محتوا و چگونگی حفظ مسلک است که در پیچ وتاب زمان از طرف خاص وعام بدست فراموشی سپرده شده است! این زاویه از زندگی امامان معصوم (علیهم السلام ) که از نظر ها پنهان مانده است همان بعد سیاسی اسلام است .ازاینکه تاکتیک دشمن این می شود که دین از سیاست جداست می توان ضربه کاری راکه سیاست دینی(اسلامی) بر پیکره کرمخورده سیاست های لا دینان زده است ردیابی کرد! کدام دین از سیاست جداست؟!آیا دین فقط از سیاست جداست؟ اگر دین سیاسی نبود آیا شعار جدایی دین از سیاست اصلا معنی داشت؟ تاکتیک ائمه اطهار (علیهم السلام) این بود که به گونه ای این سیاست(روش اعمال محتوا) را به کار می بردندکه دشمن در رمز گشایی آن همیشه جامانده بود! دشمن هم چون می دید کاری نمی تواند از پیش ببرد تیر در تاریکی می انداخت که دین از سیاست جداست . شما مپندارید که این یک حرف جدید است! از زمانی که سیاست از دین جدا شد دین تبدیل شدبه یک آلت برای پیشبردیک سری تزهای سیاسی کثیف معاویه ای ! اصلا همین معاویه ای که شعارجدایی دین از سیاست را سر می داد آیا خودش با آلت دین وارد کار نشد تا به اهداف سیاسی اش برسد؟! کدام روش بوده که اسلام را تا بدینجا رسانده است؟ ما متاسفانه در مقام تفسیر تاریخ گاهی دچار تفکر خلق الساعه ای می شویم! مامتاسفانه روش سیاسی امام معصوم( علیه السلام) را در پیشبرد اسلام نشناخته ایم!!!

  • دانلودو | دانلود فیلم و سریال
  • سلام وبلاگ زیبا و جالبی دارید خوشحال میشم که به وبلاگ بنده هم سر بزنید و نظرتون رو درموردش بگین :)
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    |بر بال اندیشه|

    » بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

    دنبال کنندگان ۴ نفر
    این وبلاگ را دنبال کنید
    تبلیغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران