|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

مسجدی که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفت

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۵۰ ق.ظ

http://s6.picofile.com/file/8239562892/81969802_70532849.jpg

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: ائمه معصومین (علیهم السلام) سفارش کردند که هر کس که در قم حضرت معصومه (سلام الله علیها) را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی عصر امروز در نخستین سمینار محراب مسافر که در مجتمع گردشگری شهر آفتاب قم برگزار شد، اظهار کرد: شهر قم باید از همه نظر الگو باشد و همه فرهنگ خود را از قم الگو بگیرند.
وی با اشاره به مسجدی در یزد که توسط کامیون‌داران ساخته شده و مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، تصریح کرد: این نمازخانه به سرویس بهداشتی، آشپزخانه، وسایل بازی کودکان و هر چه نیاز زائر را برطرف کند، مجهز است و این مسجد می‌تواند الگو برای دیگر مساجد باشد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: قم دارای امتیازاتی است که هیچ نقطه‌ای از دنیا چنین امتیازاتی را ندارد و می‌توان بعد از شهر مشهد به عنوان مذهبی‌ترین شهر ایران یاد کرد.
وی با اشاره به سفارش سه امام معصوم (علیه السلام) برای زیارت حضرت معصومه (سلام الله علیها) در قم، گفت: ائمه معصومین (علیهم السلام) سفارش کردند که هر کس که در قم حضرت معصومه (سلام الله علیها) را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود و این نشانه امتیاز خاص قم میان سایر شهرهای دنیاست.
قرائتی با اشاره به روایتی که امام معصوم (علیه السلام) علم حضرت معصومه (سلام الله علیها) را تایید می‌کند،‌ گفت: عده‌ای از راه دور برای گرفتن پاسخ مسائل مشکله خدمت امام موسی کاظم (علیه السلام) رسیده بودند ولی این امام همام در منزل تشریف نداشتند و حضرت معصومه (سلام الله علیها) به جای پدر پاسخ مسائل را به صورت مکتوب ارائه کردند و زمانی که مسافران در بین راه امام کاظم (علیه السلام) را دیدند،‌ امام پاسخ‌های حضرت معصومه (سلام الله علیها) را مشاهده کردند و ‌سه مرتبه فرموند «فداها ابوها» جمله‌ای که حضرت محمد (صلی الله علیه و آله)‌ برای حضرت زهرا (سلام الله علیها)‌ به کار بردند که این جمله نشان از جایگاه والای حضرت معصومه (سلام الله علیها) است.
وی با تاکید براینکه باید سرمایه‌گذاری فرهنگی صورت بگیرد تصریح کرد: در فرودگاه جده از سوی آل سعود به زائران خانه خدا یک جلد قرآن چاپ سعودی هدیه داده می‌شود که تبلیغ آل سعود شود و ما نیز باید در قم جزواتی تهیه کنیم که در مجتمع‌های بین راهی به مسافران و زائران اهدا شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه نباید در نمازخانه و مساجد نام شخصی درج شود گفت: زمانی که نمازخانه و مسجد به اسم شخصی باشد این خدمت جنبه الهی ندارد.
وی با تاکید براینکه برای ساخت نمازخانه و مسجد باید به دنبال خدمت الهی و مقدس بود گفت: باید در بخش فرهنگ‌سازی نماز و ایجاد نمازخانه برای قیامت کار کرد.
قرائتی با تاکید بر اینکه مردم باید با دیدن قم رنگ معنویت به خود بگیرند گفت: نماز ما باید برجسته باشد و باید در این راستا تلاش شود که دیگران با دیدن ما، رنگ معنویت به خود بگیرند و عباداتمان برای دیگران تاثیرگذار باشد.
وی با تاکید بر اینکه از 100 کشور جهان در قم برای اسلام‌شناسی تحصیل می‌کنند گفت: در احادیث آمده است که در آخرالزمان علم در نجف درهم می‌پیچد و از قم سردر می آورد.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید براینکه غربیان برای تبلیغ دین مسیح از هر فرصتی استفاده می‌کنند،‌ خاطرنشان کرد: مسیحیت برای کسی که پیر، مریض و غریب است حتی در مدت زمان کوتاه پنج دقیقه به تبلیغ دین می‌پردازد و ما نیز باید در خدمت دین و اهل‌بیت باشیم.

  • حیـدر کـرار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران