قبر رسول الله را خراب کنید، ابن جبرین بهشت را برایتان ضمانت می کند
شهید در قرآن:
آیات بسیاری در فضیلت شهدا نزد خدای سبحان در قرآن وجود دارد، آنجا که خداوند می فرماید:
وَالَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ أُوْلَئِکَ هُمُ الصِّدِّیقُونَ وَالشُّهَدَاءُ عِندَ رَبِّهِمْ لَهُمْ أَجْرُهُمْ وَنُورُهُمْ [حدید19]
إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ المُؤْمِنِینَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَیَقْتُلُونَ وَیُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَیْهِ حَقاًّ فِی التَّوْرَاةِ وَالإِنجِیلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَیْعِکُمُ الَّذِی بَایَعْتُم بِهِ وَذَلِکَ هُوَ الفَوْزُ العَظِیمُ [توبه111]
وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ * فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَیَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِم مِّنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ * یَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِّنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لاَ یُضِیعُ أَجْرَ المُؤْمِنِینَ [آل عمران169-171]
وَلاَ تَقُولُوا لِمْن یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاءٌ وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ [بقره154]
وَالَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَلَن یُضِلَّ أَعْمَالَهُمْ * سَیَهْدِیهِمْ وَیُصْلِحُ بَالَهُمْ * وَیُدْخِلُهُمُ الجَنَّةَ عَرَّفَهَا لَهُمْ [محمد4-6]
امّا منزلت شهید در سنّت نبوی آنطور که در جمیع کتابهای اهل سنّت آمده، شامل بسیاری از احادیث نبوی شریف در فضیلت شهادت و شهدای راه خدا می شود، از جمله:
رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمود: "کسانی که کشته می شوند، سه دسته اند، مؤمنی که با مال و جانش در راه خدا جهاد می کند تا آنکه بدست دشمن کشته می شود، او شهید ممتحن است و در خیمه خدا زیر عرش او مستقر است و پیامبران جز با درجه نبوت بر او برتری ندارند، و مؤمنی که مرتکب گناه و خطا شده و با مال و جانش در اه خدا جهاد می کند، تا آنکه دشمن او را از پا در می آورد، او نیز گناهانش بخشیده می شود، زیرا شمشیر محو کننده خطاهاست، او از هر دری که بخواهد می تواند وارد بهشت شود،و منافقی که با مال و جانش در راه خدا جهاد می کند تا آنکه به دست دشمن کشته می شود، پس او جایش در جهنم است، زیرا شمشیر، نفاق را محو نمی نماید" .
و نیز وقتی از شهید نزد رسول خدا یاد شد، فرمود: " هیچ نفسی نیست که بمیرد و بخواهد دوباره به دنیا برگردد، جز شهید که به خاطر فضیلت شهادت، آرزو می کند به دنیا برگردد و دهها بار دیگر کشته شود
و نیز فرمود:" وقتی در احد برادران شما کشته شدند، ارواحشان در دل پرنده ای به سوی بهشت برده شد و در آنجا از میوه ها و طعام بهشتی متنعم شدند، وقتی جایگاه خود را دیدند،گفتند: کاش برادران ما بودند و می دانستند که خداوند چه کرامتی به ما بخشیده و ما در چه جایی هستیم، تا در جهاد سستی نورزند و عقب نکشند، پس خداوند فرمود: من سخن شما را به آنها ابلاغ می کنم، و این آیات را نازل نمود: وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتاً [آل عمران : 169]
و نیز فرمود: " شهدا سه دسته اند، که کمترین آنها از نظر مرتبه و مقام نزد خدا کسی است که نه به هدف جنگ بلکه برای کار خودش از منزل خارج شود و اتفاقاً جنگی پیش آید و او کشته شود، پس با اولین قطره از خونش که بر زمین ریخته شود، خداوند تمام گناهانش را می بخشد و روحش را به آسمانها بالا می برد، و از هیچ آسمانی گذر نمی کند، مگر آنکه فرشتگان او را مشایعت می نمایند تا آنکه به خدا می رسد، و آنگاه به خدا سجده می کند و به او هفتاد زوج لباس از استبرق که هرگز بهتر از آن را شما ندیده اید اعطا می شود
امّا منزلت شهید از زبان صحابه که در کتب اهل سنّت ذکر شده است:
از عمر بن الخطاب نقل شده که گفت: و الله بعضی از مردم به خاطر بدست آوردن دنیا جنگ می کنند، و بعضی به خاطر اینکه جنگ کارشان است و کاری جز جنگ بلد نیستند، و بعضی به خاطر رضایت خدا می جنگند،آنها شهدا هستند، و هر کس از آنها به همان شکلی که کشته شده برانگیخته خواهد شد، و فقط خدا می داند چگونه با او معامله می شود و برای ما تبیین شده که این شخص تمام گناهان آینده و گذشته او آمرزیده می شود
پس بعد از این شواهد (آیات قرآن و سنّت)، شهدا به رأی ابن جبرین جاه و کرامتی ندارند! پس یا سنّت در گمراهی است یا آل وهّاب و علمای نابکارشان و در رأس آنان ابن جبرین، زیرا او آشکارا با خدا و سنّت سر مخالفت برداشته و فتوا می دهد و در کشور خودش هم به فتوای او عمل نمی شود، دلیلش قبر رسول الله است که گنبد آن همچنان پابرجاست.
ای ابن جبرین! و ای تمام کسانی که از او اطاعت می کنند و فتواهایش را دقیقاً در عراق و در حرم پاک دو امام معصوم امام هادی و عسکری علیهما سلام اجرا می کنند! بروید و به نیابت از مولانا ابن جبرین! و بر اساس قول خود پیامبر (ص) که به گمان ابن جبرین فرموده:" هیچ تصویری را نگذاشتم مگر آنکه آن را محو کردم و هیچ قبر برجسته ای را باقی نگذاشتم، مگر آنکه آن را با خاک یکسان کردم"، گنبد و حرم پیامبر را هم با خاک یکسان کنید، ای همه کسانی که برای حج و عمره به عربستان می روید! کلنگ و بیل یا تانک و موشک کاتیوشا هم با خود ببرید تا با انهدام قبر رسول خدا و صحابه، مجاور او متبرک شود و شما وارد بهشت شوید و عاقبت نیک برای هر کسی است که این فتوا را اجرا کند...
این فتوایی است که این عالم وهابی برای یک میلیارد مسلمان حلال و شرعی نموده که قبر سرور عالمیان رسول الله صلّی الله علیه و آله را خراب کنند و ابن جبرین علاّمه والا مقام ، و ارشد علمای بلاد حرمین شریفین، مقدّسترین بلاد مسلمین، که از سوی آل سعود حمایت می شود، بهشت را برای آنان ضمانت می کند. گویا او خودش بیل و کلنگ یا تانکی ندارد که امر نبی امّت را اجرا نماید...
خدایا از تو می خواهیم بیشتر از این آنها را رسوا و خوار نمایی و آنها را با فتواهایشان به درک واصل کنی و بین آنها و دوستدارانشان تفرقه بیندازی و زمین زیر گامهایشان را آتش بزنی و آنها را از نعمتهایت محروم نمایی و با زلزله ای به کام زمین فرو ببری، همانطور که با گذشتگان همکیششان، از دین خارج شدگانی چون فرعونیان و طاغوتیان عمل نمودی.
خدایا هر کس را که به سخنان آل وهّاب و تیمیه و آل معاویه و یزید گوش می دهد، آنانی که قبل از وهابیان کعبه شریف را خراب کردند و آتش زدند و حجاج بیت الله الحرام را با منجنیق کشتند و سوزاندند و سلاله آل سعود، مدعیان خادم الحرمین و حامیان این علمای نابکار و گمراه را همه را لعنت کن و از آنها اثری باقی مگذار.
منبع: سلام شیعه
امام حنبلی ها به حضرت موسى بن جعفر(علیه السلام) توسل میکند
امام حنبلی ها به حضرت موسى بن جعفر(علیه السلام) توسل میکند
الحسن بن ابراهیم ابو علی خلال -امام حنبلی ها در زمان خودش- میگوید :
هر وقت حاجتی داشتم به قبر موسى بن جعفر (علیه السلام) توسل میکردم واز خدا حاجتم را میگرفتم
این قضیّه با سند صحیح در کتاب تاریخ بغداد , خطیب : ج1/120 باب ما ذکر فی مقابر بغداد المخصوصة ....
- ۹۲/۰۴/۰۶