|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

چه کسی می گوید هنر یک رسالت و هدف است؟! رسالت بازیگری رسالت شیطان است. اگر بازیگری چیز خوبی بود، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اجازه این کار را صادر می کرد. در زمان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) بازیگری در میان رومی ها و مصری ها رواج داشت، اما رسول الله (صلی الله علیه و آله) هیچ گاه دعوت به چنین کاری نکرد.

به گزارش ادیان نیوز، شیوخ سرشناس وهابی در عربستان سعودی هنر بازیگری را حرام دانسته و بازیگران را شیطان های کره زمین می دانند. این شیوخ وهابی در جدیدترین فتوای خود، خوردن از سفره افطار بازیگران زن را حرام دانسته زیرا آنان را زنانی رقاص و زناکار معرفی می کنند که در دنیا و آخرت عذاب می بینند.

در همین راستا شیخ «یوسف البدری» چهره سرشناس وهابیت سعودی، طی اظهاراتی گفت: از اول تا آخر بازیگری حرام است زیرا به دلیل اختلاط میان زنان و مردان، اقدامی خلاف شرع به شمار می رود و به معصیت و فاحشه گری منجر می شود و موجب ترویج طلاق در جامعه می گردد.

وی در ادامه افزود: وقتی یک بازیگر در فیلم همسر یا خواهر یا مادر یک بازیگر دیگر می شود، این کار با واقعیت در تناقض و تضاد است از همین رو اقدامی حرام به شمار می رود و سرتاسر آن دروغ است و موجب آن می شود که مردم به جای عبادت، در توهم و خواب و خیال زندگی کنند. برای مثال چرا مردم باید در ماه مبارک رمضان عبادت و راز و نیاز را ترک کرده و به دیدن این بازیگران فاحشه بنشینند؟!

«یوسف البدری» همچنین گفت: چه کسی می گوید هنر یک رسالت و هدف است؟! رسالت بازیگری رسالت شیطان است. اگر بازیگری چیز خوبی بود، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اجازه این کار را صادر می کرد. در زمان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) بازیگری در میان رومی ها و مصری ها رواج داشت، اما رسول الله (صلی الله علیه و آله) هیچ گاه دعوت به چنین کاری نکرد. بازیگری و تماشای آن مسلمانان را از ذکر پروردگار غافل می کند از همین رو خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: "ومن الناس من یشتری لهو الحدیث لیضل عن سبیل الله".

از سوی دیگر شیخ «عبد المنعم البری» بنیانگذار جبهه علمای الأزهر مصر طی اظهارتی در این باره گفت: بیشتر سریال هایی که در ماه مبارک رمضان توسط شبکه های ماهواره ای پخش می شود، با این ماه مبارک همخوانی ندارد. ماه رمضان دارای قداست خاصی است اما در این سریال ها اثری از آن به چشم نمی خورد. مردم باید در این ماه مبارک بیشتر به دین و مسائل دینی اهمیت بدهند و گرنه فریب این سریال ها را خواهند خورد.

بنیانگذار جبهه علمای الأزهر مصر افزود: مسلمانان باید برای تغییر درونی خود، دست به کار شوند. خداوند می فرمایند: "إن الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم". هنر بازیگری یک چیز ناامید کننده است و موجب گمراهی افراد و به هلاکت رسیدن آنان می شود. بازیگران در دنیا و آخرت مجازات خواهند شد. خداوند در جای دیگر قرآن کریم می فرماید: "و إذا أردنا أن نهلک قریة أمرنا مترفیها ففسقوا فیها فحق علیهم القول فدمرناها تدمیرا". / شیعه آنلاین

 

«محمد العریفی»

چهره جنجالی و سرشناس وهابیت در عربستان سعودی که با فتواهای ضد شیعی و توهین به مراجع تقلید تشیع شهرت خاصی برای خود جلب کرده، دو روز پیش در یک برنامه تلویزیونی در مورد یکی از احادیث محدث معروف اهل سنت «أبو هریره» سخن گفت. «العریفی» که در برنامه "پایان جهان" سخن می گفت، افزود: حدیثی در مورد آخرالزمان و حوادث پایان جهان از «أبو هریره» وجود دارد که در آن نام افرادی همچون «جمال عبدالناصر» و «انور سادات» روؤسای جمهور سابق مصر و نیز «صدام حسین»  دیکتاتور سابق عراق آمده است. به اعتقاد بنده این حدیث کاملا جعلی و ساختگی است.

این چهره سرشناس وهابیت همچنین گفت: متأسفانه برخی افراد در تصمیم گیری های خود به احادیثی تکیه و اعتماد می کنند که مصدر آن وحی نیست بلکه احادیثی جعلی و دروغی است. برای نمونه همین حدیث «أبو هریره» که در آن نام این شخصیت های عربی آمده است. گفته می شود که این حدیث در یک دست نوشته خطی استانبولی به دست ما رسیده اما بنده معتقدند این حدیث جعلی است.

شیعه آنلاین

منبع: انجمن گفتگوی دینی

http://www.askdin.com/showthread.php?t=5347

  • حیـدر کـرار

نظرات (۱)

سلام
لعنت به همه ی فتاوای احمقانشون ولی این یکی تا حدودی به حقیقت نزدیکه
هر زنی که در تلوزیون ظاهر میشه خودش را در معرض دید میلیونها جوان مجرد یا متاهل قرار میده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران