|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

۴۹ مطلب در تیر ۱۳۹۲ ثبت شده است

چرا امام حسن علیه السلام با معاویه صلح کرد؟http://s5.picofile.com/file/8154599876/Imam_Hassan.jpg قبل از بیان این مهم باید عرض شود که امام در واقع صلح نکردند بلکه مجبور به صلح شدند و هر امامی به جای امام حسن می بود قطعا دست به این صلح می زد. اینک با هم دیگر به دلایل صلح آن امام همام می پردازیم؛ امید است این مقال جرعه ای به تشنگان حضرتش بنوشاند.

الف: از منظر جبهه معاویه:
هدف اصلی معاویه «وصول کم هزینه به هدف» (یعنی همان حکومت) بود؛ زیرا می‌دانست صاحب اصلی حکومت امام حسن علیه السلام است و برای به دست آوردن حکومت باید ـ هر چند در ظاهر ـ صاحب اصلی آن را قانع و متعهد بسازد و بهترین راه آن صلح بود.
به این ترتیب معاویه از نتایج نگران کننده جنگ که بارها به آن تاکید داشت و عواقب درگیری با فرزند رسول الله که جایگاه معنوی و اعتقادی مهمی میان مردم داشت، در امان می‌ماند.
تاریخ هم نشان می‌دهد هدف معاویه «سلطه» بود که با صلح بهتر تأمین شد. وی در خطبه‌اش در نخیله گفت: «من با شما جنگیدم که سلطه خود را بر شما ثابت کنم و این را خدا (با صلح) به من داد و شما ناراضی بودید.» (شرح نهج‌البلاغه، ابن ابی‌الحدید، ج 4، ص 16.)
در کنار هدف اصلی، وی پنداشته بود کناره‌گیری امام حسن از حکومت به نفع او، در افکار عمومی به معنای کناره‌‌گیری از خلافت تلقی خواهد شد و او به عنوان خلیفه قانونی معرفی خواهد شد. مؤید این نظر بیعتی است که معاویه از مردم به عنوان خلافت خود می‌گرفت.
دستاورد دیگر این بود که در صورت رد صلح از سوی امام و ادامه جنگ و شهادت امام، هیچ دستاویزی برای قیام‌های مخالفان و... نمی‌ماند.
روشن است که با پذیرش مصلحتی صلح از سوی امام حسن (علیه السلام) و به بیان دیگر پذیرش «ترک مخاصمه» دستاورد رفع مسئولیت در صورت قتل امام، از بین می‌رفت. درباره حس سود جویانه و رسیدن به خلافت هم که امام حسن بارها حتی نزد خود معاویه موضوع واگذاری موقت حکومت و تفکیک حکومت و خلافت را مطرح می‌کرد. (بحارالانوار، علامه مجلسی، ص 44، ج 10، ص 138و امالی، شیخ طوسی، دارالثقافة، قم، 1413 ق، ص 561.) در مورد هدف اصلی «وصول کم هزینه معاویه به حکومت» سخن خواهیم گفت.
ب. دلایل صلح از منظر جبهه امام:
جریان‌شناسی دقیق دو طیف متعارض (صالحان و ناصالحان) نشان می‌دهد، «دنیازدگی و عدم دینداری»، مردم در نهایت موجب پذیرش صلح از سوی امام حسن شد؛ لذا آن حضرت این دو را به عنوان عامل صلح معرفی و با تعبیر «عبید الدنیا» از آنان یاد می‌کند. (بحارالانوار، ج 44، ص 21.)

  • حیـدر کـرار
گناهانی که اصلا بخشیده نمی شوند!!

بر اساس آنچه از قرآن کریم به دست می آید هر گناهی قابل بخشش است

  • حیـدر کـرار

بعضی ها خواستن تو قرآن تدبر بکنند

بعضیها که خواستند در فرآن تدبری کرده باشن از قضا برخورد کردند به قصه  آدم  که تناول میوه ممنوعه توسط آدم حواسشون رو جمع کرد.

اون وقت بجای اینکه تو کاری که آدم نباید میکرد و کرد  و  به زمین  خورد توجه  کنن  که  خیلی راحت میشه ازش درس گرفت(گناه ارزش دوری از مقام قرب الهی رو نداره) اومدن توی نوع اون میوه بحث و جدل کردند و همه کتابای حدیثی و روایی رو  زیر و رو کردند و نهایتا نتیجه تحقیقاتشون رو با یک بیان قلمبه سلمبه علمی اینجور بیان کردند که:

طبق تحقیقات عمیق ما در احادیث و روایات به این نتیجه رسیدیم که احتمالا آن میوه میوه ایست شبیه گندم که کمی کوچکتر از گندم بوده و بزرگتر از پسته.............؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من که نتونستم تصور کنم..شما میتونید؟

  • حیـدر کـرار

هوش سیاه2در دنیای فیلم و سریال، همیشه ژانر پلیسی پرطرفدار بوده. دلیل آن وجود معماهای پلیسی، درام های پیچیده در فیلم نامه و وجود صحنه های اکشن و جذاب است. این نوع فیلم ها همیشه برای ذهن بازگیر و ماجرا جوی آدم ها دیدنی است.

اما نکته ای که باید توجه داشت و بعضا فیلم سازان و یا بهتر بگوییم سیاست های رسانه ملی از آن غافل است تاثیر منفی این‌گونه فیلم ها بر جامعه و هنجارشکنی‌های بعد از آن است.

اگرچه نمی‌شود کیفیت فنی فیلم هوش سیاه را، علی رغم ضعف و جلوه دادن ناتوانی پلیس، نادیده گرفت و اینکه سازنده این فیلم قصد دارد نقش تخریبی فضای مجازی را در جامعه نشان دهد که متاسفانه در هوش سیاه ۲ تحت الشعاع قرار گرفته است، اما الگو گرفتن از فیلم های آمریکایی (طبق گفته یکی ار بازیگران این فیلم) در ژانر ضدقهرمان سازی شخصیت ها و کشاندن داستان به نقطه پایانی و نتیجه گرفتن در چند قسمت آخر، مسلما در فضای جامعه ایران تاثیر مثبتی نخواهد گذاشت. چیزی که معمولا در فیلم های غربی و آمریکایی دیده شده و نهایتا وحشی بازی فرد خلافکار را به حساب ناکامی های او در کودکی یا سرخوردگی او درایام جوانی می‌گذارند.

  • حیـدر کـرار

تو می توانی روسری نصفه نیمه ات را ، هی برداری و دوباره بذاری
می توانی گاهی بادبزنش کنی
می توانی مانتوی سفید کوتاه نازک چسبان بپوشی تا گرمت نشود
می توانی شلواری بپوشی که دمپایش تا صندل ات 20 سانتیمتر فاصله داشته باشد
می توانی جوراب هم نپوشی
لاک هم لابد خنک کننده است
بستنی هم لیس بزن روی نیمکت پارک
بوی ادکلنت هم می تواند تا ده متر پشت سرت تعقیبت کند
فرض کن اینها بلد نیستند مثل تو باشند
فرض کن اینها عادت کرده اند به این پارچه ی سیاه در این گرما
فرض کن گرمشان نمیشود
فرض کن تو روشنفکری و اینها اُمل
آخر تو چه می دانی چادر ترنم عطر یاس است در فضای غبار آلود دنیا؟
آخر تو چه می دانی حجاب خنکا و زیبایی به وجود هر دختر می نشاند؟
تو می توانی خوش باشی به عرق نکردن در دنیا
خنکای بهشت گوارایتان ، دختران چادری

من نمیدانم..    فقط می توانم بگویم  بارک الله جای تحسین دارد..

ملائک چطور می خواهند حساب کنند ثواب چادری های رمضان امسال را..

  • حیـدر کـرار

شهید "حسن شحاته" یکشنبه هفته گذشته تیر ماه 1392 به همراه سه تن دیگر از شیعیان مصر، در حالی که در خانه وی جشن میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف را برگزار کرده بودند، بر اثر حمله وحشیانه و ددمنشانه نیروهای سلفی و تکفیری به شهادت رسیدند.

در این تصویر، اتاق شخصی شهید "حسن شحاته" دیده می شود که پرچم سیاه رنگی بر روی دیوار آن نصب شده و عبارت "بسم الله الرحمن الرحیم .. السلام علیک یا أباصالح المهدی عجل الله فرجه" بر روی آن نوشته شده است.

این پرچم نشان دهنده علاقه شهید شحاته به حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است. شاید بتوان گفت به همین دلیل هم بوده که شهادت در روز میلاد آن حضرت نصیبش شده است.
گفتنی است در گوشه ای دیگر از اتاق شهید "حسن شحاته" تصویر ضریح یکی از ائمه علیهم السلام نیز به چشم می خورد. شمشیر ذوالفقار موجود در پرچم نصب شده در اتاق شهید شحاته هم نباید از چشم دور بماند.
قابل ذکر است، به نظر می رسد این عکس به یکی از روزهای شهادت ائمه مربوط می شود زیرا در آن، شهید شحاته پیراهن مشکی و حتی عرقچین سیاه رنگی بر سر خود گذاشته است.

  • حیـدر کـرار

http://s5.picofile.com/file/8140217476/30qx4sux.gif

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، کربلایی حمید علیمی مداح و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) پس از ۲۰ روز تلاش توانست از طریق کشور ثالث خود را به سوریه رسانده و در میان مدافعان حرم حضرت زینب برای دفع شر وهابی های ملعون از این حرم امن اهل بیت جای بگیرد.

وی درباره حضورش در سوریه گفت: بیشتر پروازهای ایران به دمشق لغو شده است ومن از طریق کشور دیگری وارد سوریه شده ام و به شوق حرمی آمدم که هر خشت آن ریشه عمر حسینی ها است، عمری گفتم  یا لیتنا کنا معک و اکنون  وقت آن است که این حرف را  ثابت کنم.

  • حیـدر کـرار

هنگامی که در سرزمین حجاز برف می بارد،‌ ظهور امام زمان عجل الله فرجه نزدیک خواهد بود.

متأسفانه خبری در برخی خبرگزاریها با عنوان نشانه ای از علائم ظهور امام زمان منتشر شده که در اشتباهی فاحش که امیدوارم فقط ناشی از ضعف در ترجمه باشد بخشی از ترجمه روایت به صورت کاملا غلط بیان شده که باعث شده نتیجه گیری اشتباهی از روایت صورت گیرد.

متن و ترجمه روایت جهت اطلاع درج میگردد:
اَتانا رسول‌ الله(صلی الله علیه و آله) فخرج‌ الینا مستبشراً یُعرف‌ السّرور فی‌ وجهه، فما سألناه‌ عن‌ شیءٍ إلاّ أخبرنا به‌ ولا سکتنا اِلاّ ابتداءنا حتّی‌ مَر فتیة مِن بنی‌ هاشم‌ منهم‌ الحسن‌ والحسین، فلمّا رأهم‌ التزمهم‌ وانهملت‌ عیناه، فقلنا: یا رسول‌ اللّه، ما نزال‌ نری فی‌ وجهک شیئاً نکره؟ فقال: اِنّا اهل‌ بیتٍ إختار اللّه‌ لنا الأخرة علی‌ الدّنیا، وانّه‌ سیلقی‌ أهل‌ بیتی‌ من‌ بعدی‌ تطریداً وتشریداً فی‌ البلاد حتّی‌ ترتفع‌ رایاتٌ سودٌ فی‌ المشرق، فیسألون‌ الحقّ لا یعطونه، ثم یسألون‌ فلا یعطونه، ثمّ یسألونه‌ فلا یعطونه‌ - فیقاتلون‌ - فینصرون. فمن‌ أدرکه‌ منکم‌ و مِن ‏أعقابکم‌ فَلیَأتِ إمام أهل‌ بیتی، و لو حَبَو ‏ا علی‌ الثّلج، فانّها رایات‌ هُدی، یدفعونها إلی‌ رجلٍ مِن ‏ أهل‌ بیتی...

                                                                                                                  کتاب "مستدرک الحاکم"

  • حیـدر کـرار
سالگرد شهادت شیخ هشام صیمری بدست وهابیت

شیخ هشام صیمری شامگاه سوم تیرماه 1386 در خانه اش واقع در یکی از فقیرنشین ترین مناطق اهواز بنام کوی رزمندگان و بدستترور دو مرد مسلح ترور شد.

هشام صیـمری در سال 1340 در کویت متولد شد (در خانواده ای ایرانی) و دوران دبیرستان و دانشگاه را نیز در همین کشـور طی کرد. وی لیسانس علوم سیاسی را از دانشگاه کویت گرفت و بعد از آن فعالیتهای سیاسی خود را بر ضد دولت کویت شروع کرد تا آنکه در سال 1369 شمسی توسط اطلاعات کویت دستگیر و در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد که در دادگاه تجدیدنظر حکم به 15 سال زندان تقلیل یافت. همزمان با حمله عراق به کویت وی موفق به فرار از زندان شد و بلافاصله به ایران مهاجرت کرد و در قم ساکن شد و به تحصیـل در حوزه علمیه قم پرداخت. وی بعد از مدتی به اهواز آمد و در محله شلنـگ آباد اهواز (کوی علوی) ساکن و تبلیغ و نشر شعائر دیـنی مشغول شد. از جمله فعالیتهای شیـخ شهیـد میتوان به احداث 3 مسجد، راه اندازی دو مرکز فرهنگی و احداث 3 کتابـخانه در محـله های فقیـر نشین اهـواز بخصـوص کوی علـوی اشـاره کرد. نقـل است که در هنـگام راه اندازی یکی از مراکز فرهنگی برای تامیـن هزیـنه های مربوطه مجبور شد که کلیه لوازم زندگی خود را بفروشد.

  • حیـدر کـرار

http://s5.picofile.com/file/8139998300/40jpt19z.gif

    روزگاری شهر ما ویران نبود            دین فروشی اینقدر ارزان نبود            
صحبت از موسیقی عرفان نبود

هیچ صوتی بهتر از قرآن نبود

دختران را بی حجابی ننگ بود

رنگ چادر بهتر از هر رنگ بود

دختر حجب و حیا فرقی نبود

خانه فرهنگ، کنسرتی نبود

مرجعیت مظهر تکریم بود

حکم او را عالمی تسلیم بود

یک سخن بود و هزاران مشتری

آنهم از لوث قرائتها بری

هدیه بر رقاصه ها واجب نبود

قدر عالم کمتر از مطرب نبود

وه که در سال سیاه 2000

کار فرهنگی شده پخش نوار

آدمیت کو دگر آدم کجاست

آدم قرن تمدن برفی است

پشت پا بر دین زدن مردانگی است

حرف حق گفتن عقب افتادگی است

آخر ای پرده نشین فاطمه

تو برس بر داد دین فاطمه

بی تو منکرها هم معروف شدند

کینه توزی با دلی مکشوف شد

در به روی فتنه جویان باز شد

دشمنی با نائبت آغاز شد

بی تو دلهامان به جان آمد بیا

کاردها بر استخوان آمد بیا

گفتم به دلم چه هدیه داری بر دوست  

گفت: برچهره دلربای مهدی صلوات

  • حیـدر کـرار

چه کسی می گوید هنر یک رسالت و هدف است؟! رسالت بازیگری رسالت شیطان است. اگر بازیگری چیز خوبی بود، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) اجازه این کار را صادر می کرد. در زمان حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) بازیگری در میان رومی ها و مصری ها رواج داشت، اما رسول الله (صلی الله علیه و آله) هیچ گاه دعوت به چنین کاری نکرد.

به گزارش ادیان نیوز، شیوخ سرشناس وهابی در عربستان سعودی هنر بازیگری را حرام دانسته و بازیگران را شیطان های کره زمین می دانند. این شیوخ وهابی در جدیدترین فتوای خود، خوردن از سفره افطار بازیگران زن را حرام دانسته زیرا آنان را زنانی رقاص و زناکار معرفی می کنند که در دنیا و آخرت عذاب می بینند.

در همین راستا شیخ «یوسف البدری» چهره سرشناس وهابیت سعودی، طی اظهاراتی گفت: از اول تا آخر بازیگری حرام است زیرا به دلیل اختلاط میان زنان و مردان، اقدامی خلاف شرع به شمار می رود و به معصیت و فاحشه گری منجر می شود و موجب ترویج طلاق در جامعه می گردد.

  • حیـدر کـرار

نباید فراموش شود که پرداخت فطریه بهتر است دقیقا قبل از برگزاری نماز عید فطر پرداخت شود اما اگر هم یک یا دو روز زودتر پرداخت شود، هیچ اشکالی ندارد، اما اگر بعد از نماز عید فطر پرداخت شد، دیگر فطریه به شمار نمی رود بلکه به "صدقه" تبدیل می شود بنابراین فرد باید فطریه را در زمان تعیین شده بپردازد.

به گزارش ادیان نیوز به نقل از شیعه آنلاین، شیخ «عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ» مفتی اعظم و رئیس هیأت علمای عربستان سعودی در جدید ترین فتوای خود در مورد "فطریه" سخن گفت و افزود: پرداخت فطریه به صورت نقدی جایز نیست.

  • حیـدر کـرار
همگان از فتوای بزرگ عالم فاسد مملکت آل سعود، (‌ابن جبرین وهابی) آگاهند که تخریب ابنیه و ضریح روی قبور و خصوصاً قبور عترت و آل بیت علیهم السلام را مباح دانسته و می گوید "خوب است ، ولیکن اگر تاریخ ساخت این ابنیه و کیفیت بنای آنها قبل و بعد از آنکه با خاک یکسان شود،‌ ذکر گردد، اشکالی ندارد "، ما این فتوا را یکبار دیگر ذیل این مقاله منتشر می کنیم، برای کسانی که از آن اطلاع نیافته اند، و نیز برای کسانی که از این فتوای سرگشاده ابن جبرین لعین و فرمان ظالمانه اش اطلاع دارند، سند فتوای او سخنی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) است که (به زعم ابن جبرین) فرموده:" هیچ تصویری نماند مگر آنکه آن را محو کردم و هیچ قبر برجسته ای، نماند مگر آنکه آن را با خاک یکسان کردماین شیخ گمراه ادّعا می کند هر کس اعتقاد داشته باشد کسانی که در این قبورند،‌ شهدا و صالحان هستند و نزد خدا جاه و مقام و کرامت دارند یا برای مؤمنان اهل زمین شفاعت می کنند، جاهل است، در اینجا زیر این عبارت خط می کشیم که می گوید شهدا نزد خدا هیچ جاه و مقامی ندارند، سخنی که در فتوای این مفتی دیار آل سعود آمده، امری که نیاز به جواب دارد، ‌و ما در اینجا نه از پیش خود و نه بر اساس روایات موجود در اسانید کتب شیعه، بلکه با با استناد بر آنچه که در سنّت خود او و کتابهایش و طبعاً کتاب خدا، قرآن، درباره فضیلت شهدا و تکریم منزلت ایشان آمده به او جواب می دهیم، تا برای اهل سنّت اثبات کنیم که آنچه این گمراه منحرف فاسق دور از دین و سنّت رسول می گوید مخالف سنّتی است که خودش ادّعای ایمان به آن را دارد،‌ و قسمتی از فضایل و مقام شهدا در آیات قرآن و کتب اهل سنّت را می آوریم، حال که شهدای عامّه مؤمنین چنین مقاماتی دارند،‌ چگونه است منزلت اهل بیت یا منزلت رسول الله صلوات الله علیه و سلامه علیه و علی آله و سلّم:

  • حیـدر کـرار

مفتی عربستان: مرگ به سبب طاعون، شهادت است

شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی کشور عربستان سعودی بر حرام بودن سفر به کشورهایی که در آن انفولانزای خوکی شایع شده است تاکید کرد. زیرا این مساله مخالف شرع است که یک انسان خود را در معرض هلاکت قرار دهد.

به گزارش پرس.تی.وی - بیروت و به نقل از گزارشات رسانه‌ای عربستان، آل شیخ گفت: «رسول‌الله (ٌصلی الله علیه و آله) به ما نصیحت کردند که به سرزمینی که در آن طاعون آمده است مسافرت نکنیم و اگر مسافرت کردیم و گرفتار آن مرض شدیم از آنجا خارج نشویم، زیرا مرگی که از طاعون موجب شود شهادت است».

وی افزود:‌«اگر متوجه شدیم که در کشوری بیماری انفولانزای خوکی مشاهده شده است سفر کردن به آن حرام است. زیرا ما خود را با این کار در معرض هلاکت قرار می‌دهیم».

  • حیـدر کـرار

امر به معروف و نهی از منکر

المؤمن مرآه المؤمن: مؤمن آینه مؤمن است

(می خواهید شبیه یک آینه باشید؟!)

وپژگی یک آینه:آینه

هر عیبی را به اندازه نشان می دهد

عیب را بدون سر و صدا می گوید

عیب را رو به رو می گوید نه پشت سر

آینه ناراحتی و کینه به درون خود راه نمی دهد

آینه فقط زشتی ها را نشان نمی دهد

آینه فقیر و ثروتمند را نمی شناسد (یعنی برای آینه مقام و مال و...مهم نیست)

آینه هر چیز را که می گوید بدون غرض می گوید

آینه حتی اگر بشکند یا خرد شود ولی باز حقیقت را می گوید

اگر آینه غبار گرفته باشه نمی تواند به خوبی تصویر را نشان دهد (اول غبار خود را پاک کن سپس غبار دیگران را پاک کن)

نکته: پس سعی کنیم با برادر دینی خود اینگونه باشیم.

  • حیـدر کـرار

باز هم فتوای عجیب یک مفتی سعودی درباره حجاب

یک سایت خبری عربی با انتشار بخشی از فتواهای یک شیخ مفتی نوشت : باور اینکه حکم حجاب صرفا برای همسران رسول خدا نازل شده ، کاملا صحیح است!!

سایت خبری ایلاف که به مواضع ضد شیعی شهره بوده و فراتر از آن مشی ضد دینی را در پیش گرفته است، با درج فتوایی از احمد بن قاسم بن احمد بن وافدیه الغامدی مفتی جوان اهل سنت در عربستان که با صدور فتواهای عجیب خود بار دیگر افکار ابن تیمیه مفتی قرن 12 را احیاء کرد نوعی جنجال در محافل دینی عربستان به پا کرده است.

  • حیـدر کـرار

بر اساس فتوای یک مفتی مصری اگر فردی که به حج رفته بعد از ایام حج نسبت به قبل این ایام اضافه وزن پیدا کند مرتکب فعل حرام شده است.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت (علیهم لسلام) ـ ابنا ـ این فتوا در حالی مطرح شده که به صورت معمول زائران در سفر به مدینه منوره و مکه مکرمه فارغ از فعالیتهای کاری روزمراه خود به عبادت، زیارت و استراحت می پردازند و طبیعی است که در مقایسه با کار روزمره از تحرک کمتری برخوردارند و امکان اضافه وزن در میان آنها وجود دارد.

پزشکان عقیده دارند زائران در ایام حضور در عربستان باید از تغذیه مناسب، استراحت و خواب مرتب برخوردار باشند چرا که ضعیف شدن بدن آنها امکان بیماری و تشدید آن وجود دارد. 

  • حیـدر کـرار

به گزارش ادیان نیوز ،«عبد الهادی عبد اللطیف الصالح» مفتی اهل عربستان سعودی با صدور فتوایی عجیب گفت: «تناول ذبایح مسیحیان به دلیل اینکه اهل کتاب هستند حلال است؛ اما استفاده از ذبایح شیعیان حرام است ضمن اینکه آنها مشرک هستند.»

وی که ریاست بخش پژوهش های اسلامی دانشکده تعلیم و تربیت دانشگاه جوف را نیز بر عهده دارد ادعا کرد: «کتاب و سنت بر حلال بودن ذبح اهل کتاب دلالت می کند و در مقابل، رافضه (یعنی شیعیان) به دلیل آنکه به درگاه حسن و حسین دعا می کنند متهم به شرک هستند.»

این فتوا در پاسخ به استفتایی اعلام شده است که یکی از کاربران سایت متعصب «نور الاسلام» از کانادا از وی پرسیده بود.

سؤال کننده پرسیده بود: «آیا جایز است در رستوران هایی که گوشتشان را از محل ذبح شیعیان اثنی عشری می آورند غذا بخوریم، با توجه به اینکه من از برخی افراد مورد اطمینان شنیده ام که آنها در هنگام ذبح، نام حسین بن علی (ع) را می برند؟»!!

مفتی نیز در پاسخ، این اتهام شگفت انگیز را که شیعیان، نام امام حسن و امام حسین علیهما السلام را همسنگ نام خدا بر زبان می آورند تکرار کرده است!

این فتوای رسوا، در ادامه فتاوای تکفیری فرقه تندرو و استعماری وهابیت صادر شده است.

منبع:

http://www.tabnak.ir/fa/pages/?cid=110217

  • حیـدر کـرار

شماره فتوى :

7081

مفتی :

أ.د.أحمد الحجی الکردی

عالم موسوعه فقهیه .. ویکی از اعضاء هیئت افتاء کویت

تاریخ نشر فتوى :

2006-09-21

عنوان فتوى :

حکم خوردن زعفران

سؤال :

میکویند که زعفران ضمن مواد مخدر است وحرام میباشد , ایا این خبر صحت دارد ؟

جواب :

الحمد لله رب العالمین , درود بر حضرت خاتم انبیا ورسل محمد وبر آل وتمامی اصحابش وتابعین , وکسانی که

به احسان تابع انها هستند تا روز قیامت , واما بعد :

  • حیـدر کـرار

شیخ شمس الدین بوروبی یکی از مشهورترین رجال افتاء کشور الجزایر اعلام کرد که یک خانم به او از شوهرش شکایت کرده به دلیل این که شوهرش او را تهدید کرده است که اکر دوست مرا شیر ندهی طلاقت میکنم .

شیخ بوروبی اضافه میکند : جندین مورد درباره این فتوى (تحریم با جندبار شیر خوردن) داشتیم که مؤثرترینش در نفس من این حالت بود که این زن با حالت کریه میکفت که شوهر وهابی متدینش به او دستور داد که به دوستش شیر دهد تا با هم محرم شوند ودوستش بتواند ماه رمضان را با آنها در یک خانه بکذراند وآن زن هم خیلی منفعل ومتاثر شده بود . واشاره داشته است که اکر به دوستم شیر ندهی تو را طلاق میدهم .

منبع : روزنامه : الخلیج الإماراتیة ، عدد 10333 - 21/شعبان/1428 - 3/9/2007م 

  • حیـدر کـرار

نویسنده و مفتی وهابی معاصر «ناصر البانی» در پاسخ سؤال هجرت فلسطینیان از بعضی از سرزمینهای فلسطین می گوید: واجب است فلسطینیان از ضفه غربی هجرت کنند چون نمی توانند کفار را از آنجا بیرون کنند و وظایف دینی را انجام دهند.

متن عربی:  الألبانی یوجب على الفلسطینیین الخروج من أرضهم و ترکها للیهود !!!! 

  • حیـدر کـرار

البانی: شیر خواری بزرگان از نامحرم اشکالی ندارد

البانی در یکی از جلسه های درس خویش با استناد بر روایاتی وبالأخص روایتی از عایشه میگوید که شیر خوردن حتى شیخ بزرگ از نامحرم اشکالی ندارد وپسر رضاعی آن میشود.. حتى اگر از شیر دهنده بزرگتر باشد.. !! دلیلش بر جواز هم روایت عایشه است و هم این که این امر شهوت انگیز نیست.

برای دانلود و استماع فتوا به ادامه مطلب بروید

  • حیـدر کـرار

مشاور وزارت دادگستری عربستان سعودی که در گذشته وجود رابطه میان دو نامزد از طریق اینترنت و دیدن چهره وی در یاهو مسنجر را اقدامی شرعی می‌دانست، به تازگی این کار را حرام اعلام کرده است.

شیخ "عبدالمحسن عبیکان" در این باره گفت: در گذشته اجازه داده بودم که مرد چهره نامزد خو را از طریق اینترنت ببیند اما اکنون به این نتیجه رسیدم که امکان دارد مرد ضعیف النفس باشد و در صورت ازدواج نکردن با آن دختر، از عکس او در فضای اینترنت سوءاستفاده کند بنابراین نظر قبلی خود را پس می گیرم و ارتباط از طریق اینترنت بدین شکل را حرام اعلام می‌کنم.

وی در ادامه افزود: هنگامیکه از من پرسیدند آیا جایز است که از طریق یاهو مسنجر چهره نامزد را دید یا خیر، چنین گفتم که اساسا دیدن چهره دختر پیش از ازدواج با هدف ازدواج حق مسلم مرد است و کار حلالی به شمار می‌رود و در سنت نبوی نیز چنین آمده اما اگر قرار باشد از طریق اینترنت موجب سوءاستفاده و نشر فحشا شود، بنابراین حرام است.

  • حیـدر کـرار

مجله خانوادگی "روتانا" چاپ کشور اردن در شماره جدید خود اعلام کرد: «یکی از شیوخ وهابی، استفاده از رستوران‌های بوفه‌باز (سلف سرویس) که در آن چندین نوع غذا سرو می شود را حرام اعلام کرد»!

این در حالی است که بیشتر رستوران‌ها و هتل‌های عربستان و سایر کشورهای عربی از این نوع رستوران‌ها استفاده می‌کنند و مردم نیز نوعا به دلیل تنوع غذایی، این نوع رستورانها را ترجیح می‌دهند.

این فتوا با واکنش هتلداران و صاحبان رستوران‌ها و سایر اقشار مردم مواجه شده و آنها را دچار نوعی سردرگمی و عصبانیت کرده است.

در همین راستا یک مفتی وهابی دیگری نیز "میکی ماوس" را مرتد و ریختن خون آن را حلال کرده است!! فارغ از اینکه میکی ماوس یک شخصیت کارتونی بوده و همین موضوع موجب انفجار بمب خنده در خبرگزاری‌های غربی و آمریکایی شده و دستمایه طنز طنزپردازان گردیده است.

صرف نظر از بغض و کینه‌ای که این بظاهر علما با اهل‌بیت(ع) و شیعیان دارند و فتواهای تفرقه‌انگیزی که بر اثر این کینه‌ها صادر می‌کنند، فتواهایی نظیر آنچه در بالا گذشت و یا فتوای مشهور مربوط به زولبیا، فوتبال و بازیکنان آن موجب تمسخر پیروان سایر ادیان در شرق و غرب و حتی بی‌دین‌ها گردیده است.

منبع: ابنا 

  • حیـدر کـرار

فتوای بسیار تأسف برانگیز وهابیت در مورد ازدواج مجاهدین با دختران کوچک بوده که در عراق و برای جنگجویان القاعده صادر شده است.

طی چند ماه اخیر چندین خبر در مورد ازدواج اجباری دختران کوچک و کم سن و سال با مردان بزرگ و پیر در برخی کشورهای عربی مانند عراق، عربستان، یمن، اردن، مصر و مراکش شنیده شده است. در بیشتر اینگونه ازدواج ها نیاز مادی پدر دختر و فقر شدید خانواده وی موجب شده که او را به ازدواج مردی ثروتمند در آورند که دهها سال از او بزرگ تر و حتی گاهی بسیار پیر است.

طی سال‌های اخیر که آمریکا عراق را به اشغال خود درآورده، گروه‌های مسلحی که خود را مجاهد می نامند، خانواده های عراقی را وادار و قانع می کردند که دختران کم سن و سال خود را به ازدواج آنان در آورند. این افراد به اصطلاح مجاهد، این خانواده های عراقی را با استفاده از فتواهایی که توسط شیوخ صادر شده بود، فریب می دادند. بیشتر جنگجویان این گروه‌های مسلح از کشورهای اردن، افغانستان، یمن، عربستان، الجزایر، مراکش و غیره بودند که برای مبارزه علیه اشغالگران به عراق آمده اند. اینگونه ازدواجها توسط مجاهدین بیشتر در شهرهایی مانند فلوجه و دیالی صورت می گیرد.

  • حیـدر کـرار

بر اثر کرامت یکى از اولیاء با آنکه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یکدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد.

افراط و تفریط اندیشه وهابیت را می‌توان به راحتی در این فتوا مشاهده کرد. برخی مفتیان وهابی اعلام کرده‌اند: ممکن است بر اثر کرامت یکى از اولیاء با آنکه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یکدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد.

آنان می‌افزایند: اگر مردى دخترش را که در شرق جهان با وى زندگى مى‌کند به همسرى پسرى در آورد که او در غرب جهان با پدرش زندگى مى‌کند و هیچگاه آن دو یکدیگر را نبینند و از محل زندگى بیرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او همان کسى خواهد بود که در غرب دنیا زندگى مى کند، اگر چه هیچگاه همسرش را ملاقات نکرده و حتى ندیده باشد. همچنین اگر کسى را از لحظه عقد ازدواج به مدّت پنج سال زیر نظر نگهبانان زندانى کنند، سپس آزاد شود و به منزلش برود و تعدادى فرزند در کنار همسرش ببیند همه آنان فرزندان وى خواهند بود اگر چه فرصت یک لحظه دیدار و ملاقات با همسرش را پس از عقد نداشته است. این امر امکانش دور از واقعیّت نیست، زیرا ممکن است بر اثر کرامت یکى از اولیاء با آنکه مسافت بین زن و شوهر زیاد است آن دو به دیدار یکدیگر رسیده باشند و از این راه فرزندى به وجود آمده باشد. 

  • حیـدر کـرار

در فتوای دیگری مفتیان وهابی عربستان سعودی خرید و فروش سگ و گربه در این کشور را حرام اعلام کردند.

 بر همین اساس مسئولان شورای امر به معروف و نهی از منکر ریاض در عربستان اعلام کردند که فتوای دینی شورای علمای بزرگ مسلمان به عنوان عالی‌ترین مرجع دینی این کشور را در خصوص ممنوعیت فروش سگ و گربه و حمل کردن آنها در خیابان و اماکن عمومی را اجرا می‌کنند. 

  • حیـدر کـرار

در فتوای دیگر از یک مفتی عربستانی برگزاری جشن‌ تولد و سالگرد ازدواج باطل‌ و حرام اعلام شده است.

در همین راستا شیخ عبدالعزیز آل شیخ، افزود جشن تولد خلاف حق است. اگر فرزند انسان سالم به دنیا آمد و یا زندگی زناشویی سالها ادامه پیدا کرد مسلمان باید تنها خدا را شکر کند.

وی که در پاسخ به سوال یک روزنامه درباره جواز برگزاری جشن تولد و سالگرد ازدواج سخن می گفت ادامه داد: مسلمانان تنها دو عید دارند عید فطر و عید قربان، که از پایه های اسلام هستند و همچنین روز جمعه که عید هفته محسوب می شود. اما به جز اینها عید دیگری در اسلام نیست.

عبدالعزیز آل شیخ البته اشاره ای به عید غدیر در بین شیعیان و سیره مسلمانان در برگزاری و بزرگداشت ایام مبارک سال نکرد.

وی در ادامه گفت: این مسیحیان هستند که اعیاد زیادی دارند. عید مادر، عید شجره، عید برای هر چیز دیگر، هرسال هم عیدی به مناسبت سالروز تولد فلان شخص دارند و در این روزها شمع روشن می‌کنند و غذا پخش می‌کنند.

این در حالی است که اندکی پیش یکی از علمای عربستان در تلویزیون این کشور گفته بود اگر جشنهای تولد بدون اطلاق اسم عید بر آنها باشد جایز است. 

  • حیـدر کـرار

به گزارش شیعه آنلاین، واژه وهابیت و القاعده که مدافع اندیشه وهابیت است، یاد آور مفاهیم بیشماری بوده که اصلی‌ترین آن افراط گرایی است.

در بیشتر حالات مخاطبان اولیه آن زنان هستند. زنان در طول دهه‌ها حاکمیت افراط گرایانه در کشورهای اسلامی انواع محدودیت‌ها را تجربه کرده اند. چندی پیش نیز نوبت زنان عراقی بود تا با اینگونه احکام وهابی و القاعده‌ای مواجه شوند. در یکی از جدیدترین احکام القاعده‌ای که بیشتر به یک شوخی می‌ماند حکم ممنوع بودن خرید خیار برای زنان صادر شده است.

روزنامه "دیلی تلگراف" در یکی از شماره های خود در این‌باره نوشت: خرید خیار برای زنان عراقی ممنوع شده است. این حکم توسط یک مفتی وابسته به القاعده صادر شده و زنان را از خریدن خیار منع کرده و استدلال وی نیز مردانه بودن آن است!

صدور چنین فتواهایی از جانب برخی مفتی های افراطی پیش از این نیز دیده شده است. در یکی از مواردی که خبرگزاری رویترز به آن پرداخته نیروهای شبکه القاعده بزهای ماده را به دلیل مؤنث بودن به قتل می رسانده‌اند. برای جلوگیری از این اقدام حکم مفتی بر این قرار گرفته که برای این حیوانات نوعی پوشش تهیه شود تا از پیش آمدن چنین حالتی جلوگیری بنماید.

در آوریل سال 2007 خبرنگار آسوشیتد پرس گزارش داد شبکه القاعده در شهر بعقوبه عراق قرار گرفتن جعبه ها و ظروف حاوی گوجه فرنگی را در کنار ظروف خیار ممنوع کرده و میوه فروشان ملزم شده اند چنین دستوری را اجرا نمایند.

این گزارشها نشانگر اوج افراط گرایی و اجبار برای نشان دادن آن در شئونات زندگی از سوی وابستگان به اندیشه وهابیت و شبکه القاعده است. 

  • حیـدر کـرار

شیخ احمد ابو یوسف در این زمینه تأکید کرد که 90 در صد بیماران (مسلمان) مبتلا به ایدز، پیش ازمرگ و حضور در برابر الله، توبه می‌کنند."

شیخ احمد ابویوسف، رییس مرکز ارشاد مذهبی در وزارت دیانت مصر، در پاسخ به استفتای مردی که پرسیده بود، نظر اسلام در مورد مرد مسلمانی که بر اثر ایدز بمیرد چیست؟ پاسخ داد: هرکسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، از نظر اسلام شهید به حساب می‌آید.

به نوشته "العربیه. نِت"، وی فتوایش را با استفاده از سخن محمد، پیغمبر اسلام، صادر کرده است که گفته بود: "هر کسی که بر اثر یک بیماری داخلی بمیرد، شهید است."

شیخ احمد ابویوسف در این زمینه تأکید کرد که 90 در صد بیماران (مسلمان) مبتلا به ایدز، پیش ازمرگ و حضور در برابر الله، توبه می‌کنند."

از سوی دیگر دکتر احمد رجایی، استادیاربهداشت در دانشگاه الازهر مصر، گفت که رقم مبتلایان به بیماری ایدز در کشورهای عربی پایین‌ترین رقم در سطح جهان است. اما، در زمینه گسترش ایدز، کشورهای عربی در رده دوم قرار دارند. 

  • حیـدر کـرار

«شیخ عبدالعزیز بن فوزان الفوزان» عضو کمیته فتاوای عربستان، با اشاره به گرفتن مراسم اربعین برای مرده که در بسیاری از کشورهای اسلامی انجام می‏شود، گفت: گرفتن اربعین جایز نیست و بدعت می‏باشد.

یک مفتی وهابی اعلام کرد: برگزاری مراسم اربعین گرفتن برای میت، بدعت است! «شیخ عبدالعزیز بن فوزان الفوزان» عضو کمیته فتاوای عربستان، با اشاره به گرفتن مراسم اربعین برای مرده که در بسیاری از کشورهای اسلامی انجام می‏شود، گفت: گرفتن اربعین جایز نیست و بدعت می‏باشد.

وی در ادامه افزود: گرفتن مراسم اربعین برای مرده هیچ دلیل و سندی برای جواز آن در اسلام وجود ندارد و برپاکنندگان آن بدعت‏گرند و طبق احادیث بدعت‏گران در جهنم خواهند بود.

گفتنی است چندی پیش گروهی از علمای وهابی، طی فتوایی در پاسخ به سؤال تعدادی از مردم گفتند: تجمع در یک مکان چه خانه متوفا، یا مسجد و غیره برای برگزاری مراسم عزاداری و تهیه غذا برای حاضرین بدعت محسوب می‏شود!

در همین قسمت از فتوا آمده است: خواندن فاتحه هم بدعت است، بدعتی فوق بدعت؛ چرا که هیچگاه پیامبر نه با قرائت فاتحه و نه با قرائت قرآن (غیر از فاتحه) احدی را تعزیت نداد!

منبع:ابنا

  • حیـدر کـرار

ای شیخ! لفظ «الرّحمن الرّحیم» در صحاح نیامده، و چقدر تو باهوش بودی، ای شیخ جلیل! الحق که از ما، به صحیح و غیر صحیح داناتری، ولیکن بر این اساس تو و امثال تو یک بدعتی آوردید که در هیچ جای صحاح نیامده، اینکه؛ رسول ا... (صلّی ا... علیه و آله) با دلار معامله نمی کرد

شیخ البانی: ذکر «بسم ا... الرّحمن الرّحیم» قبل از خوردن غذا بدعت و حرام است! زیرا در سنّت فقط لفظ (بسم ا...) آمده است!

(ترجمه قسمت منتخب به نقل از البانی): "در این حدیث؛ تسمیه در اول غذا با لفظ «بسم ا...» آمده و هیچ کلمه اضافه ای در آن نیست، و تمام احادیث صحیحی که در این باب وارد شده (مانند این حدیث) کلمه اضافه ای در آنها وجود ندارد، و من هیچ حدیثی نمی شناسم که کلمه ای اضافه تر در آن وارد شده باشد، و این بدعتی از سوی فقهاست، و امّا مقلّدان آنها، جوابشان مشخص است: آیا نمی بینید؟ "

  • حیـدر کـرار

رییس سابق کمیته فتوای الأزهر در فتوایی اعلام کرد: "همسایه ها و اهل محل اگر شاهد جر و بحث زوجین باشند و تشخیص دهند زن و شوهر همسایه نمی توانند باهم زندگی کنند، می توانند برای آنها درخواست طلاق کنند.

همانطور که شوهر حق طلاق دارد و یا زن حق خلع دارد، جامعه همین حقوق را دارد. اسلام برای زن مرد حقوق برابری قائل شده و به مرد حق طلاق و به زن حق خلع را داده است. حال اگر همسایه ها درخواست طلاق دو نفر را داده باشند اما یکی یا هردو نفر آنها مایل نباشند از هم جدا شوند ...

  • حیـدر کـرار

دکتر سعد الخثلان» استاد فقه و نائب رئیس الجمعیة الفقهیة در عربستان تاکید کرد: برداشتن ابرو جایز نیست. این روحانی وهابی، دلیل این فتوا را حدیثی خواند که به زعم او در آن آمده است: «لعن النامصة و المنتصمة».

وی ادامه داد: بنابراین مردان نمی‏توانند به همسران یا خواهران یا دخترانشان اجازه دهند این کار را انجام دهند.

وی اضافه کرد: این عمل از گناهان کبیره محسوب می‏شود و زن خود نباید مرتکب آن گردد!

منبع:ابنا

  • حیـدر کـرار

علما و اندیشمندان الأزهر پس از پژوهش و بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدند که مهمترین دلیل افزایش آمار خیانت و در پی آن طلاق استفاده از فیس بوک است و اعلام کردند کسانی که از این پایگاه بازدید کنند مرتکب معصیت می‌شوند.

هیئت فتوای الأزهر سایت فیس بوک را یکی از عوامل مهم فروپاشی کانون خانواده ها دانست و بازدید از آن را شرعا حرام اعلام کرد.

هیئت فتوای الأزهر در پی افزایش آمار طلاق و خیانت و همچنین گسترش فساد اخلاقی در میان جوانان استفاده از فیس بوک را شرعا حرام اعلام کرد.

علما و اندیشمندان الأزهر پس از پژوهش و بررسی های مختلف به این نتیجه رسیدند که مهمترین دلیل افزایش آمار خیانت و در پی آن طلاق استفاده از فیس بوک است و اعلام کردند کسانی که از این پایگاه بازدید کنند مرتکب معصیت می‌شوند.

دکتر محمد رافت عثمان رئیس دانشکده شریعت و عضو مجمع پژوهشهای اسلامی الأزهر دلیل صدور این فتوا را افزایش آمار فروپاشی کانون خانواده توصیف کرد.

  • حیـدر کـرار

البانی در کتاب خود" آداب الزفاف" می نویسد: زنان در حرمت بدست کردن انگشت طلا با مردان مشترکند!!

وی همچنین در ادامه می نویسد: به دست کردن النگو و دستبند و مانند آن نیز بر زن حرام است!!!

  • حیـدر کـرار

مفتیان سرشناس وهابی در مورد مشاهده مسابقات فوتبال توسط زنان، نظرات و فتواهایی نسبتا تعجب برانگیزی دارند. در اینجا برخی از این نظرات را بیان می‌کنیم:

آیا مشاهده مسابقات فوتبال جایز؟

مسابقات فوتبالی که از تلویزون پخش می‌شود، شامل چند مشکل دارد: از جمله اینکه بیشتر آنها – اگر نگوییم همه‌اش – اینگونه است که همه آنها نوعی قمار و شرط بندی هستند؛‌

  • حیـدر کـرار

مفتی عربستان سعودی شیخ عبدالعزیز آل شیخ مخالفت خویش را با کارکردن زنان در فروشگاه های لباسهای مخصوص زنان (لباس زیر) ابراز داشت.

فتوی وی در مخالفت با نظر وزارت کار عربستان در این مورد صادر شده است

بعدا از اظهار نظر افراطی این مفتی درمورد کار کردن زنان در فروشگاه های مذکور وی گفته است : زنان امانتی در گردن ما هستند و به همین سبب ایشان را در غیرکارهای که مختص ایشان هست به کار نخواهیم گرفت.

سخنان این مفتی در جلسه مذهبی که در شب سه شنبه برگزار شد بیان شده و روزنامه های محلی در روز چهارشنبه این خبر را منتشر کرده اند.

منبع: سایت البشائر و سایت اخبار مکتوب عربستان

  • حیـدر کـرار

حلال بودن ازدواج پدر با دخترش که از طریق غیر مشروع یعنى زنا به دنیا آمده باشد.

فتواى امام مالک و به تبع او شافعى در حلال بودن ازدواج پدر با دخترش که از طریق غیر مشروع یعنى زنا به دنیا آمده باشد و همچنین با خواهر و دختر پسر و دختر دخترش که به همین روش به دنیا آمده باشند از فتواهاى نادر روزگار است و دلیلى که بر جواز آن نیز آورده است نادر تر از خود حکم و شنیدنى است.

وى مى گوید: به این دلیل نکاح جایز است که این پدر و دختر شرعاً با یکدیگر نسبتى ندارند و بیگانه هستند و چون از راه غیر مشروع متولّد شده است ارث نمى برد و نفقه او هم واجب نیست.

  • حیـدر کـرار

ابن جبرین، مفتی وهابی :

مسلماً من ذبح آن رافضی را حلال نمیدانم ...این رافضیان غالباً مشرک هستند و علی بن ابی طالب را دائما در سختی و آسانی حتی در عرفات و طواف و سعی صفا و مروه می خوانند و فرزندان او را امامانشان می خوانند همانطور که بارها از آنان شنیده ایم و این بزرگترین شرک و ارتداد از اسلام است.خدا شرّشان را کم کند و صلّی الله علی محمد و آله و صحبه و سلّم!!!

متن سوال:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت! شیخ عبد الرحمن الجبرین حفظه الله، السلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

و بعد... در شهر ما شخصی است رافضی(شیعه)، که کارش قصابی است و اهل سنت او را برای ذبح حیواناتشان نگه داشته اند. برای همین دلایلی برای تعامل با این رافضی در این شغل وجود دارد... حکم تعامل با این شخص رافضی و امثال او چیست؟ و حکم حیوانی که بدست او کشته شده چیست؟ آیا حلال است یا حرام؟ به ما در این مسئله فتوا دهید.

اجر تان با خدا و الله ولی التوفیق.

جواب استفتاء:

  • حیـدر کـرار

مفتی وهابی عربستان در فتوایی تاکید کرد: در صورتی که مخالفان جدایی زن و مرد از افکار خویش توبه نکنند، اعدام شوند.

شیخ «عبدالرحمن البراک»، که در فتوایی هرگونه اختلاط و ارتباط زنان و مردان را در محل کار، آموزش و ... حرام اعلام کرده بود، گفت: ارتباط دو جنس مخالف باعث انجام گناه از طریق نگاه حرام، خلوت حرام و کلام حرام می‏شود.

وی با انتقاد از کسانی که فتوایش را رد کرده بودند، تاکید کرد: کسانی که این فتوا را قبول نکرده و آن را جایز و حلال برمی‏شمارند خود حرام خدا را حلال کرده پس کافر و در نتیجه مرتد هستند و باید اعدام شوند.

گفتنی است این عالم‏نمای وهابی که 77 سال سن دارد از مفتیان برجسته عربستان محسوب می‏شود و به مانند دیگر مفتیان وهابی در صدور فتواهای تکفیری بر ضد دیگران توانایی بالایی دارد.

  • حیـدر کـرار

اما جدیدترین و بالطبع تعجب برانگیزترین فتوای وی "قرضاوی"  این بود که گفت: مفتی، قائم مقام پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) بر امت اسلامی است.

کارشناسان مسائل دینی معتقدند که اینگونه اظهارات نیت و اهداف پلید و پشت پرده وی را نشان می‌دهد و گویا او مایل است پیامبر جدیدی بر امت باشد و یا جایگاه "پاپ" در میان مسلمانان را داشته باشد.

بدون در نظر گرفتن جنجال و هیاهویی که این اظهارات وی به وجود آورد، باید گفت که با نگاهی گذرا به تاریخچه زندگی وی می توان به آرزوی تعجب برانگیز او برای "پاپ" شدن و داشتن هزاران هزار مرید پی برد.

کارشناسان دینی معتقدند شخصیت کاریکارتوریستی مفتی عربستان مانع از آن است که او را به آرزویش برای پیامبر یا پاپ شدن برساند زیرا او به هیچ وجه حتی کمترین ویژگی یک رهبر کاریزما را ندارد.

  • حیـدر کـرار

فتوای "یوسف قرضاوی" مبنی بر مجاز بودن نوشیدن مشروبات حاوی مقدار اندکی الکل بحث هایی را در قطر موجب شد و برخی آن را جنجال برانگیز دانستند‏.‏

"عبداللطیف آل محمود" سردبیر روزنامه الشرق چاپ قطر در سرمقاله شماره روز پنجشنبه آن نوشت‏:‏ این فتوا موجب بروز بحث و جدل در بین محافل مردمی شده است‏.‏

روزنامه العرب چاپ قطر نیز به نقل از "قرضاوی" نوشت‏:‏ نوشیدن مشروبات حاوی مقادیر اندکی الکل که از طریق تخمیر طبیعی بدست آمده باشد، اشکالی ندارد‏.‏

"قرضاوی" گفته است‏:‏ وجود الکل به میزان پنج در هزارم نوشیدنی حرام نیست زیرا این مقدار بسیار اندک است به ویژه اینکه الکل آن از تخمیر طبیعی بدست آید، بنابراین مشکلی در نوشیدن آن نمی بینم.‏

  • حیـدر کـرار

علمای عربستان سعودی اخیرا طی بیانیه ای فتوای را به اطلاع مسلمانان جهان رساندند.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از جهان، در این بیانیه آمده است: در پی افزایش گل فروشی های اطراف بیمارستان ها و اهدای گل از سوی عیادت کنندگان به بیماران، مرکز پژوهش های علمی و دفتر افتاء عربستان سعودی برای صدور فتوای تحریم اهدای گل به بیماران اتفاق نظر کرده و آن را به آگاهی مسلمانان جهان می رساند.

این مرکز همچنین با اشاره به دلایل صدور این فتوا تصریح کرد: با توجه به اینکه آیین اهدای گل به بیماران سنتی است که مسلمانان جهان از کشورهای غربی اتخاذ کرده اند، لذا عمل کردن به آن غیر مجاز است. 

  • حیـدر کـرار

فتوای جدید شیخ یوسف قرضاوی:

شیخ "یوسف قرضاوی" چهره سرشناس اهل سنت طی فتوایی جدید از کارمندان مسلمان خواست تا مدت زمان نماز خود را کوتاه کنند.

به گزارش شیعه آنلاین، "قرضاوی" در ادامه گفت: از کارمندان مسلمان که در ادارجات نماز می خوانند درخواست می کنم که در زمان وقت اداری، از مدت زمان نمازخواندن خود بکاهند.

شیخ "یوسف قرضاوی" در ادامه گفت: مدت زمان نماز خواندن این کارمندان نباید از ده دقیقه فراتر رود تا نماز آنان بر کارشان و کار مراجعه کنندگان به ادارجات ضرر وارد نکند.

"قرضاوی" در مورد علت صدور این فتوا گفت: برخی از کارمندان به نام نماز خواندن از زیر کار فرار می کنند. این فتوا می تواند مانع این کار شود.

گفتنی است شیخ "یوسف قرضاوی" چندی پیش نیز طی فتوایی جنجال برانگیز، نوشیدن مایعاتی که نیم درصد الکل دارند را جایز و حلال دانسته بود.

  • حیـدر کـرار

تعدادی از سایت‌های وهابی، فتوایی را از سوی «عبد الله السعد المطیری» منتشر ساخته‌اند که در آن فروش مسکن و زمین به شیعیان عربستانی حرام اعلام شده است.

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از برنا،این عالم وهابی ـ که به سازمان القاعده نیز وابستگی دارد ـ در فتوای خود با تأکید بر حرمت فروش ملک و زمین به شیعیان، دلیل صدور این فتوا را "جلوگیری از تاسیس دولت شیعی در عربستان" و در نهایت "ایستادگی در مقابل ازبین بردن دین اسلام" اعلام کرد!

  • حیـدر کـرار

وهابیان تندرو در کشور کویت در فتوایی خواستار عدم داد و ستد و تجارت با شهروندان شیعه این کشور شدند.

فتوای عدم تجارت با شیعیان از سوی تعدادی از علمای افراطی کویت در چند مسجد در کویت اعلام شد.

یک منبع کویتی در مصاحبه با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: مساجدی در "الجهرا" و "حولی"، شاهد اعلام این فتواهای افراطی بوده اند. وی در عین حال خاطرنشان کرد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی فعالیت این گروه که قصد برانگیختن فتنه مذهبی دارد را زیر نظر گرفته و تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده‌اند. گفتنی است در این فتوا تجارت با هر شهروند شیعه در کویت و همچنین مغازه ها و اماکن تجاری آنها ممنوع اعلام شده است در حالی که شیعیان حداقل ۴۰ درصد از جمعیت کشور کویت را تشکیل می‌دهند.

  • حیـدر کـرار

مشاور دیوان ملکی عربستان در فتوایی جدید اعلام کرد: در مناطقی که برق به صورت مکرر قطع می‏شود، روزه گرفتن لازم نیست.

شیخ عبدالمحسن عبیکان از مفتیان وهابی و مقامات بلندپایه وزارت دادگستری عربستان در فتوایی که در روزنامه "الخلیج" چاپ عربستان منتشر شد، فتوای عدم وجوب روزه برای مناطقی که قطعی مکرر برق دارند را صادر کرد.

  • حیـدر کـرار
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران