|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

هالیوود و روند جنگ نرم

چهارشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۴، ۰۲:۳۴ ب.ظ

برای ملاحظه قسمت اول کلیک کنید.

3. دستان آلوده وهابیت و سرمایه‌گذاری در هالیوود

نباید فراموش کرد که وهابیت چه نقشی در اهانت به دین اسلام و بد جلوه دادن آن با تلاش‌های بسیار جدّی آنها در میان تمام مردم جهان، ایفا کرده است، آنها دین اسلام را به گونه دینی نژادپرستانه معرفی کرده‌اند که پیروان آن بسیار متعصّب و خشک مغز هستند .به همین دلیل است که می‌بینیم دستان پلید وهابیت در ضربه زدن به دین اسلام به همراه وفادارترین هم‌پیمان خود یعنی یهودیان، نمود پیدا می‌کند.

شاهد این مسئله، این است که رابرت مردوخ میلیاردر استرالیایی، صاحب شبکه فاکس نیوز که شبکه‌ای راست گرا و بسیار تندرو است، در خواب هم نمی‌دید عربستانی‌های وهابی در امپراتوری اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی او که دشمنی آن با اسلام زبانزد همه است و پیوسته بی‌قید و شرط در تمام اخبار خود از اسرائیل حمایت می‌کند، سرمایه‌گذاری کنند. ولید بن طلّال، این رؤیا را تبدیل به واقعیت کرد، این در حالی بود که علمای دینی و روشنفکران عربستان که شیعیان را کافر به شمار می‌آورند، تنها به خاطر اینکه شیعیان پیروان اهل بیت (علیهم السلام)‌ اند، در این مورد سکوت اختیار کردند. آنها در مورد شیعیان، فتواهای عجیبی صادر می‌کنند و حتّی ریختن خون شیعیان را مباح می‌دانند و با خاک یکسان کردن قبرهای امامان شیعیان را کاری پسندیده می‌شمارند. در حالی که در برابر این معامله، سکوت مرگ‌باری اختیار کردند.

شایان ذکر است از زمانی که ولید اقدام به خریداری سهام در شرکت مردوخ کرده، شبکه فاکس نیوز و شبکه‌های تابع آن، به طور کامل دست از انتقاد از خانواده سلطنتی عربستان و افراد خانواده حاکم شسته و از میزبانی مخالفان یا منتقدان حکومت عربستان و سیاست‌های آن، خودداری کرده‌اند. با این حال، این مجموعه، دست از حمله به اسلام و کمک به منافع یهودیان در هر موقعیتی و به هر شکلی بر نداشته است و می‌توان دریافت که هدف آن، نابودی اسلام و بد و زشت و نادرست جلوه دادن تشیع از طریق سرمایه‌گذاری در ایجاد فرقه‌ها و عقاید مختلف که بنیان جامعه را ویران می‌سازد، است.

4. دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی یهودی ـ هالیوودی و سیاست آمریکا

بسیاری از منتقدان بر این باورند که هالیوود و واشنگتن از یک منبع تغذیه می‌شوند و آن دو در یک خط و در جهت تحقق یک هدف مشترک تلاش می‌کنند.

این گونه به نظر می‌آید که این آمادگی زود هنگام به خاطر ترس از مجهولات آینده و سرنوشت حتمی و پیش‌بینی شده آنها به دست امام مهدی (عجل الله تعالی له الفرج) و حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) است. در تفسیر آیه «و إن من أهل الکتاب إلّا لیؤمننّ به قبل موته» آمده است. علی بن ابراهیم در تفسیر خود با استناد به شهر بن حوشب گفته است: حجاج گفت، ای شهر، در کتاب خداوند آیه‌ای هست که مرا رنجور ساخته است، پس حجاج گفت: من دستور می‌دهم گردن مسیحیان و یهودیان را بزنند، سپس با چشمان خود مراقب آنها هستم، امّا نمی‌بینم کسی از آنان به دین اسلام در آید. او گفت: آن‌گونه که شما آن را تأویل کردید، نیست. او گفت: پس چگونه است؟ ابن حوشب گفت: حضرت عیسی (علی نبینا و آله و علیه السلام) پیش از روز قیامت در دنیا فرود می‌آید و هیچ یهودی و غیریهودی باقی نمی‌ماند مگر آنکه به او ایمان می‌آورند و او پشت سر مهدی (علیه السلام) نماز می‌گذارد.

جری فالویل در یک سخنرانی در سال 1978 در اسرائیل گفت: خداوند آمریکا را دوست دارد؛ زیرا آمریکا اسرائیل را دوست دارد و در تجسّم بخشیدن به آنچه که گفته شد، دستگاه‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی و سینمای آمریکایی ـ یهودی نقش غیرقابل انکاری در مقدمه چینی برای وارد شدن به این از طریق آماده ساختن امکانات و بودجه لازم برای مقابله با مسلمانان به رهبری امام مهدی (علیه السلام) کرده‌اند. تا آنجا که آنها یک فیلم به نام آرمگدون ساختند که شبکه MBC روز 12 جولای سال 2006، آن را پخش کرد و بوس ویلز قهرمان این فیلم است.

دکتر جک شاهین، مؤلف کتاب «عرب‌ها، قومی شرور و بد» درباره اینکه هالیوود چگونه توانست یک امّت را بد و شرور جلوه دهد، می‌گوید: مسئولان فیلم‌ها در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیوسته در پی تصویری خوب از خود در هالیوود هستند. دکتر شاهین در طی پژوهش خستگی ناپذیر خود در سینمای آمریکا که 20 سال زمان برده است،

به این حقیقت رسیده است که پنتاگون و ارتش و نیروی دریایی و گارد ملّی آمریکا (FBI) همه در حال آماده ساختن خود بر اساس تفکر تولیدکنندگان هالیوودی هستند و تلاش می‌کنند فیلم‌هایی مردمی و قدرتمند و تأثیرگذار بسازند که هدف از آن، تمجید از آمریکا و ستایش از آن به خاطر پیروزی بر انواع شرها که در مسلمانان نمود می‌یابد، است و در فیلم‌هایی مانند «اصول بازی» در سال 2000 و «دروغ‌هایی واقعی» در سال 1994 م، «تصمیم‌های نافذ» سال 1996، «حمله آزادی» سال 1998، FBI مستقیماً در آن شرکت داشته و به تولید کنندگان این فیلم‌ها کمک کرده است. همچنین در فیلم «حصار»، سال 1998 که داستان آن این گونه است که چند آمریکایی عرب تبار دست به حمله مسلّحانه در شهر مانهاتن می‌زنند، نیز از این قبیل است.

پس از حملات یازدهم سپتامبر، کمیته‌ای متشکل از مشاوران رئیس جمهور آمریکا، جورج بوش پسر و رهبران حزب او و تولیدکنندگان و سازندگان بزرگ سینمای آمریکا بر ضرورت آماده ساختن ذهن و فکر و آرای عمومی برای ورود به جنگی طولانی مدت ضدّ تروریسم که عرب‌ها و مسلمانان نماد آن به شمار می‌آمدند، تأکید کردند و این گونه شد که در صفحات تلویزیون و صفحات نمایش فیلم‌ها و در جامعه، عرب‌ها و مسلمانان دشمن آمریکایی‌ها معرفی شدند و جای سرخپوستان و روس‌ها و آلمانی‌ها را گرفتند.

اینجا برای هر پژوهشگر روشن بینی که تلاش می‌کند به حقیقت برسد، روشن می‌شود که تمام این اتّفاقات همه به خاطر در اختیار گرفتن تمام قدرت‌ها و نیروها و تلاش برای مقابله با عرب‌ها و مسلمانان و پیروان اهل بیت (علیهم السلام)، به ویژه مقابله با کسی است که حکومت حقّ و عدالت را بر پا می‌دارد و حکومت جهانی را بنیان‌گذاری می‌کند و او کسی جز امام مهدی (عجل الله تعالی له الفرج) نیست.

از جابر نقل شده است: مردی نزد امام صادق (علیه السلام) رفت. امام مطالبی بیان کرد سپس فرمود: «او (امام مهدی (علیه السلام)) تورات و دیگر کتاب‌های آسمانی را از غار انطاکیه خارج می‌سازد و میان اهل تورات با تورات و میان اهل انجیل با انجیل و میان اهل زبور با زبور حکم می‌کند».

خاتمه

سخن اینکه ما با جنگی روبه‌رو هستیم که بسیار سخت‌تر و وحشتناک‌تر از جنگ‌های کلاسیک است. این جنگ، جنگ افکار و ارزش‌ها و اعتقادات و باورها است. آنها تلاش می‌کنند افکار و اندیشه‌ها و ایده‌های ویرانگر خود را به هر روش ممکن با کارتن‌ها که مخاطبان آن عموماً کودکان و نوجوانان هستند القا کنند، تا سرشت سالم و پاک ما را آلوده سازند و افکار مادّه‌گرایی و الحادی در آن تزریق کنند و می‌خواهند اسلام و مسلمانان را نابود کنند. آنها به بزرگان این دین، از جمله پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت ایشان، حمله می‌کنند و این تنها یک علّت دارد، آن هم هراس آنها از اینکه مؤمنان وارث زمین‌اند و این کاری است که امام مهدی (علیه السلام) که با آنها با کتابشان احتجاج می‌کند، به انجام می‌رساند.

نویسنده :سحر جبار یعقوب

مترجم: سید شاهپور حسینی

  • حیـدر کـرار

نظرات (۱)

  • آزیتا جوون
  • عالی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    |بر بال اندیشه|

    » بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

    دنبال کنندگان ۴ نفر
    این وبلاگ را دنبال کنید
    تبلیغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران