|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

رونمایی گوگل از رابط کاربری جدید در اندروید 5.0 با طراحی متریال، نویدبخش تولید برنامه‌های جدید برپایه این رابط کاربری توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری است اما در حال حاضر هم برنامه‌هایی وجود دارند که مستقل از شرکت گوگل تولید و عرضه شده‌اند اما رنگ و بوی متریالی دارند.

google materia design

به گزارش سافت گذر به نقل ازفارنت؛ برخی از این برنامه‌ها در فعالیت‌های روزمره کاربر دارند و برخی نیز برنامه‌هایی هستند که در مواقعی مشخص به آن‌ها نیاز دارید اما فوق‌العاده کاربردی هستند.

درزیر نمونه‌ای از بهترین برنامه‌های توسعه‌یافته برپایه رابط کاربری جدید گوگل را معرفی خواهیم کرد.

WAVE Calendar

این برنامه که توسط تیم طراحی آلمانی E-sites توسعه یافته، به شما این امکان را خواهد داد تا بتوانید پیش‌بینی مرتبط با وضعیت آب و هوا را به همراه فایل‌های الصاقی به قرارملاقات‌های خود بیفزایید.

wave-calendar1

می‌توانید رویدادهای موجود در این تقویم را به فیس‌بوک، اوت‌لوک و Microsoft Exchange بیفزایید و این مورد دیگر تنها به جی‌میل محدود نیست. همچنین می‌توانید لیستی از وظایف را به تقویم خود بیفزایید.

Battery Widget Reborn

این برنامه که توسط Tomas Hubalek نوشته شده، اطلاعاتی کامل در خصوص میزان باتری باقیمانده در دستگاه شما به نمایش می‌گذارد. این برنامه، خود به نحوی بهینه شده تا مصرف باتری بسیار کمی داشته باشد.

battery-widget-reborn

 

Pushbullet

این برنامه کارایی دارد که شاید هر کاربر اندرویدی دوست‌داشته‌باشد آن‌را به عنوان قابلیتی پیش‌فرض بر روی دستگاه‌های خود مورد استفاده قرار دهد. این برنامه، هشدارها و اعلانات را از دستگاه هوشمند شما که گوشی یا تبلت است به رایانه انتقال می‌دهد، بنابراین امکان از دست‌دادن تماس‌ها کاهش یافته و البته می‌توانید فایل‌ها و یا لینک‌ها را بین دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارید.

pushbullet

Taskmanager

این برنامه مدیریت برنامه‌ها از شرکت آلمانی ByteHamster ممکن است در ظاهر ساده باشد اما در عین سادگی ابزاری است که شما را از عدم اجرای برنامه‌های غیرضروری و هدرنرفتن منابع گوشی هوشمندتان مطمئن می‌سازد.

taskmanager

Asparagus

با استفاده از این برنامه، دیگر نیازی نیست دستورهای پخت غذا و تهیه کیک را در بوکمارک‌های مرورگر خود نگاه دارید. با این برنامه مجهز به رابط کاربری طراحی متریال، می‌توانید همه آن‌ها را یک‌جا داشته باشید و بر اساس نوع غذا، آن‌ها را سازماندهی کنید.

asparagus

Pedometer

با استفاده از برنامه Pedometer نوشته شده توسط Ivon Liu، نیازی به دستگاه‌های جانبی برای شمارش گام‌های خود ندارید. آنچه که نیاز خواهید داشت، دستگاهی مجهز به سنسور گام‌شمار می‌باشد. دستگاه‌هایی مانند موتوایکس و یا نکسوس 5 از این دسته‌اند. این برنامه، تحرک شما را زیر نظر می‌گیرد و میزان مصرف کالری، گام‌های شما و مسافت را نیز به خاطر می‌سپارد.

pedometer

Pocket

این برنامه همه متون و ویدئوهایی را که قصد دارید بعدا مشاهده کنید، ذخیره می‌کند. نسخه جدید برنامه پاکت با ورژن 5.7 برای اندروید، از قابلیت حرکت سریع و راحت در قالب طراحی متریال بهره می‌برد. همچنین می‌توانید در زمینه مطالب مختلف با استفاده از قابلیت جستجوی صوتی موجود در Google Now به جمع‌آوری مطالب بپردازید.

pocket

Google Calendar

شرکت گوگل به عنوان مرجع ارائه‌کننده اندروید با طراحی متریال، برنامه‌های مختلفی را عرضه کرده و یا در دست تولید دارد. Google Calendar یا همان برنامه تقویم گوگل، یکی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه است که یک به ‌روز رسانی نسبت به نسخه فعلی به حساب می‌‌آید که علاوه بر رابط کاربری جدید از قابلیت مشاهده برنامه بر اساس اولویت نیز برخوردار شده است.

وقتی یک رویداد جدید را وارد تقویم گوگل می‌کنید، گوگل پیشنهادهایی در خصوص مکان‌هایی خاص برای انجام آن رویداد به شما ارائه می‌دهد. این برنامه به زودی در پلی استور رویت خواهد شد.

google-calendar-schedule-view-2

Google Maps

گوگل مپس نیز به جرگه طراحی متریالی‌های خواهد پیوست. یکی از قابلیت‌های شاخصی که به نسخه جدید اضافه خواهد شد، امکان رزرو یک رستوران از درون این برنامه است.

google-maps-material

Gmail

برنامه جدید جی‌میل، در حاضر بر روی گوگل پلی قرار گرفته است. این برنامه از نظر ظاهری، تمیز و بی‌آلایش شده و به فضای خالی زیادی به همراه یک نوار قرمز رنگ در بالا تجهیز شده است. این برنامه، نرم‌افزاری است که میلیون‌ها کاربر، روزانه از آن استفاده می‌کنند و به طور کلی نسبت به نسخه قبلی تغییراتی مثبت داشته است.

gmail

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
|بر بال اندیشه|

» بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران