|بر بال اندیشه|

سلام خوش آمدید

اثبات معراج پیامبر توسط انیشتین

يكشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶ ق.ظ

اینشتین(فوت 1955 م) در رساله ی پایانی عمر خود با عنوان: "دی ارکلرونگ" Die Erkla"rung - von: Albert Einstein – 1954 یعنی:"بیانیه" که در سال 1954 آن را در امریکا و به آلمانی نوشته است - اسلام را بر تمامی ادیان جهان ترجیح میدهد و آن را کاملترین ومعقولترین دین می داند.



این رساله در حقیقت همان نامه نگاری محرمانه ی اینشتین با آیت الله العظمی بروجردی (فوت1340ش =1961م) است که توسط مترجمین برگزیده شاه ایران محرمانه صورت پذیرفته است اینشتین در این رساله "نظریه نسبیت" خود را با آیاتی از قرآن کریم و احادیثی از (نهج البلاغه) وبیش از همه (بحارالانوار) علامه مجلسی (که از عربی به انگلیسی توسط حمید رضا پهلوی (فوت1371ش) و.. .ترجمه وتحت نظر آیت الله بروجردی شرح می شده) تطبیق داده و نوشته که هیچ جا در هیچ مذهبی چنین احادیث پر مغزی یافت نمیشود وتنها این مذهب شیعه است که احادیث پیشوایان آن نظریه ی پیچیده "نسبیت" را ارائه داده ولی اکثر دانشمندان نفهمیده اند.

از آن جمله حدیثی است که علامه ی مجلسی در مورد معراج جسمانی رسول اکرم(صلی الله علیه وآله) نقل میکند که: هنگام برخاستن از زمین دامن یا پای مبارک پیامبر به ظرف آبی میخورد و آن ظرف واژگون میشود.اما پس از اینکه پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) از معراج جسمانی باز میگردند مشاهده میکنند که پس از گذشت این همه زمان هنوز آب آن ظرف در حال ریختن روی زمین است ...اینشتین این حدیث را از گرانبهاترین بیانات علمی پیشوایان شیعه در زمینه ی "نسبیت زمان" دانسته و شرح فیزیکی مفصلی بر آن مینویسد...همچنین اینشتین در این رساله "معاد جسمانی" را از راه فیزیکی اثبات میکند(علاوه بر قانون سوم نیوتون=عمل وعکس العمل). او فرمول ریاضی معاد جسمانی را عکس فرمول معروف "نسبیت ماده و انرژی" میداند:

E = M.C2 >> M = E :C2
یعنی اگر حتی بدن ما تبدیل به انرژی شده باشد دوباره عینا" به ماده تبدیل شده و زنده خواهد شد. او همچنین در همین رساله عقیده ی به "وحدت وجود" را از خرافات های شایع شده توسط ملا صدرا تلقی کرده و آن را از دیدگاه "فیزیک کلاسیک" و "فیزیک نسبیتی" به شدت مورد حمله قرار می دهد ...بطور خلاصه: او میگوید: هر موجودی دارای حیطه و مرز فیزیکی خاص خود است(حیز وجودی) که امکان ندارد با موجود یا وجود دیگری اتحاد یا وحدت داشته یا بیابد...در رابطه با "عقل" نیز با کمال شگفتی - انیشتین نظریه ی اخباریون شیعه را ( که عقل را نسبی میدانند و در حریم شرع و دین آن را بکار نمیبرند) صحیح دانسته و میگوید: حق با اخباری های شماست وهنوز زود است که مردم این را بفهمند..

در ادامه نیز فرمول ریاضی خاصی برای "عقل نظری بشر" ارائه داده و "نسبیت" آن را اثبات میکند... اینشتین در این کتاب همواره از آیت الله بروجردی با احترام و به لفظ"بروجردی بزرگ" یاد کرده و از شادروان پروفسور حسابی نیز بارها با لفظ"حسابی عزیز" یاد کرده است.

دوستان،برای دریافت گزیده ی 6 صفحه ای رساله ی پایانی اینشتین می توانند فایل اول،و برای دریافت گزیده ی 98 صفحه ای رساله ی پایانی اینشتین می توانند فایل دوم را در یافت نمایند.
گفتنی است که منبع هر دو فایل نوشته های آقای اسکندر جهانگیری که در وبلاگ خود به نشانی http://Einstein2007.Blogfa.com ثبت کرده اند می باشد.
فایل اول در سایت www.adp.ir قرار دارد.
گردآوری و صفحه آرایی فایل دوم نیز به همت http://Shiraz.Pib.ir بوده است.

دریافت
حجم: 106 کیلوبایت
توضیحات: فایل اول

دریافت
حجم: 847 کیلوبایت
توضیحات: فایل دوم

  • حیـدر کـرار

معراج

نظرات (۱۳)

  • فاطمه_زهرا
  • سلام علیکم

    ممنونم از حضورتون

    وبتون لینک شد ... منظم سر خواهم زد ... خدا قوت
    پاسخ:
    علیکم السلام
    لطف کردید..خوشحال میشیم...
    إن شاءالله استفاده برده باشید
    سلام .این مطلب رونمیدونستم خیلی استفاده کردم تشکر
    خنده دار است. نسبیت می گوید که زمان در زمین بیشتر از زمان برای آن شخص که در حال حرکت با سرعت سریع است می گذرد، اگر هم منظور شما سرعت حرکت پیامبر بوده است که اصلا ربطی به نسبیت ندارد.
    فرمول e=mc^2 نیز تنها بیان می کند که چه مقدار جرم به چه مقدار انرژی تبدیل می شود و نه چیز دیگری. فرمولی که برای جرم نسبیتی و دیگر موارد است به طور کل فرق می کنند.
    با تشکر
  • دانشجوی فیزیک
  • سلام اقا امیر این مسئله من را همانند شما درگیر کرده بود و ممنونم از شما که به این جور مسائل می اندیشید
    راستش من تازه این ترم مدرن برداشتم و اگر بدانید در قسمت نسبیت خاص مسائل پارادوکس دوقلوها و اتساع زمان و همچنین انقباض طول توضیح داده شده است و. من نیز مانند شما فکر می کردم قضیه ی معراج پیامبر عکس قضیه ی پارادوکس دو قلوهاست و این مسئله باعث شد که با استادم در این رابط مشورت کنم اما استادم گفت این قضیه از طریق اتساع زمان حل می شود . و حل این مسئله را به خودم واگذار کرد ممنون میشم ازتون که کمکم کنید
    همیشه موفق باشید
    بله تمام این خبر کذب اعلام شد
    فکر نمی کنم منظور یک رابطه ریاضی صرف باشد m c2 =e که سرعت نور را داشته باشی انرژی را داشته باشی اونوقت جرمی که باعث ایجاد انرژی شده را بدست میاری نه اینکه معکوس بری جرم تولید بشه که اگر هم بشه دیگه رگ و پی و خون و روح از کجا میاد ؟
    منطقیش اینه که حضرت از دروازه های فضا زمان و کرمچاله ها استفاده کرده باشه که میلیونها سال نوری مسافت را در لحظه ای کرده باشه. الله اعلم ایانم به عقل ناقص من بود.
    التماس دعا
    برخلاف آنچه تبلیغ می شود؛ ابعاد علمی اسلام به قدری گسترده و عظیم بوده که هنوز هم علوم و پیشرفت های امروز بشر، توانایی اظهار نظر در خصوص بسیاری از روایات و دستاورد های علمی اندیشمندان مسلمان را ندارد. و اساسا هر مقدار که علم بشری پیشرفت نموده، نه تنها ناقض نظرات اسلام نبوده بلکه آنها را هم مورد تایید قرار داده است. بعنوان مثال نظریه بی نهایت بودن ذرات که موجب شهرت پرفسور حسابی(پدر فیزیک ایران) در جهان شده، نظریه ای بود که پرفسور حسابی آن را از فلسفه اسلامی اقتباس کرده بود. ایشان قبل از مطرح کردن این نظریه، ابتدا آن را با علامه محمد تقی جعفری در میان گذاشته و در خصوص آن اطلاعات لازم را بدست آورده و سپس آن را با ساختاری فیزیکی ارائه نمودند. این نظریه بسیار فراتر از علم و پیشرفت های امروزی بشر بوده بطوری که وقتی این نظریه را برای پرفسور انیشتین مطرح نمودند، ایشان گفتند من نمی توانم در مورد آن اظهار نظری کنم ولی اگر این نظریه اثبات شود، تحول عظیمی در فیزیک بوجود خواهد آورد. این در حالی است که این نظریه در قرن ها قبل توسط فلاسفه مسلمان مطرح گردیده بود. برای انیشتین این سوال مطرح شد که این نظریه که بسیار جلوتر از زمان خود مطرح گردیده چگونه در ذهن پرفسور حسابی بوجود آمده است و پرفسور حسابی هم حقیقت را بیان نمودند و این باعث تمایل و نگرش بسیار مثبت انیشتین نسبت به اسلام گردید. بطوری که اقدام به انجام مکاتباتی با آیت الله العظمی بروجردی می نمایند. بعنوان مثال در یکی از این مکاتبات انیشتین سوال می کند آیا اسلام در خصوص نسبیت زمان هم نظری دارد که آیت الله بروجردی در جواب به حدیث معراج پیامبر اشاره نموده و بیان می کنند که نسبیت زمان در اسلام مورد تایید است. هر چند این ارتباط به خاطر خطراتی که برای پرفسور انیشتین ایجاد می نمود، آشکارا انجام نمی شد. هم اکنون هم بسیاری از روایات و متون دانشمندان اسلامی در علوم مختلف وجود دارد که هنوز بررسی قرار نگرفته و اثبات نشده است و متاسفانه تحقیق در خصوص آنها توسط دانشمندان مسلمان امروز مورد بی مهری قرار گرفته و از این گنجینه علمی اسلام غفلت ها شده و این ظرفیت عظیم همچنان محجور و ناشناخته مانده است!! در حالی که شواهدی وجود دارد که دانشمندان غربی بر روی بسیاری از آنها کار کرده و توانسته اند تا به نام خود آنها را ثبت نمایند.
    این مزخرفات رو از کجای تک و پهلوی خودتون در میارید خجالت نمی کشید به این وقتحت دروغ می گید
    هیچ سند موثفی برای این گفته ها وجود ندارد.اینها فقط حرف های شخصی به نام اسکندر جهانگیری است
    برای رد این شبهه به این آدرس مراجعه کنیدhttp://shayeaat.ir/post/351
  • ارشد فیزیک
  • به نظرم تلاش برای اثبات معجزات توسط علم امروزی از ارزش خود اون معجزه کم میکنه..
    خدا برای درست بودنش نیازی به نسبیت نداره..
    از طرفی چیزی ک من خوندم در رابطه با کرم چاله ها و تایید معراج اصلا علمی نیست
    حداقل استدلالی که میشه کرد اینه ک معراج پیامبر جسمانی بوده و طبق نسبیت نزدیک شدن به تکینگی یا ورود به کرمچاله یا حتی رسیدن به سرعت نور و حرکت در زمان و مکان برای جسم تعریف نمیشه.. و نمیتوان سلامت جسم رو تضمین کرد و طبق کوانتوم جسم به اطلاعات تجزیه میشه..اتفاقی شبیه تبخیر، یا طبق نسبیت جرم به بی نهایت میرسه یا به عبارتی تبدیل به انرژی میشه
    با این سرعت معراج فک کنم داخل چند ثانیه کل کائنات رو دور زدند پیامبر
    ولی نکته اینجاست که هیچ چیز نمیتونه با سرعت نور حرکت کنه
    طبق گفته خوده نیوتن
    من فقط کودکی هستم که درساحل بازی میکنم.درحالی که اقیانوس های پهناور حقیقت کشف نشده درمقابلم قرار دارند.
    و گفته انیشتین
    ما هنوز یک هزارم از یک درصد از چیزی که طبیعت برما آشکار کرده را هم نمیدانیم.

    با وجود اینکه علم انقدر پیشرفت کرده.و از زمان گفتن جمله نیوتن تا زمان انیشتین هم
    زمان زیادی میگذره باز هم علم به اون حدی نرسیده که بتونه این معجزات بزرگ پیامبر(ص) که با فضا-زمان مرتبط هست رو تشریح کنه شاید سالیان سال بعد ها امکان پیدا کنه.
    البته خوده ناسا معجزه شق القمر پیامبر(ص)رو اثباط کرده که سندش هم موجوده خودتون میتونید تحقیق کنید.ولی از نظر بنده حالاحالا سطح علم به حدی نرسیده که بخواد معجزات فضا-زمان رو تشریح کنه.
  • محسن عنایتی
  • سلام کل مطلب بالا از لحاظ علمی خنده دار و مضحک است و شخصی که مطلب بالا را منتشر کرده احتمالا از روی تعصب بوده اولا این رساله در اینترنت موجود نمیباشد و اگر هم بوده خیچ وقت منتشر نشده پس چیزی که وجود ان مشکوک است خود نیاز به اثبات دارد در ثانی فرمولی که بالا ذکر کردین و به اندیمشمند بزرگی مثل البرت انیشتین نسبت دادین کاملا غلطه و از این بابت متاسفم و در پایان اخرین صحبت انیشتین در مورد دین همان عقیده به خدای اسپینوزا بوده و چیزی در مورد اسلام یا مدح کسی نگفته. او با دین مخالف و تمام ادیان را خرافه میداند اینمـ مستند:

    [۳۶] «Childish superstition: Einstein's letter makes view of religion relatively clear». گاردین. بایگانی‌شده از اصلی در ۲ سپتامبر ۲۰۱۳

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    |بر بال اندیشه|

    » بـا قـرار دادن کـد لـوگـوی حمـایتی مـا در سایـت یـا وبـلاگ خود، ضمن یـاری در جهت گســترش عقــاید، زمیــنه آشنـایـی دیــگر کاربـران را بـا ایـن سایت فراهـم آوریـد.

    دنبال کنندگان ۴ نفر
    این وبلاگ را دنبال کنید
    تبلیغات
    Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران